Guldhund

Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

Ullared

Av Ingela Karlsson - 10 mars 2011 00:30

I dag var det en tidig morgon. La mig vid 1 tiden och upp vid halv 4 tiden.

Tänkte jag skulel sova på bussen men det var ju bara att glömma. Var lite halvskraj. Gillar itne att åka buss, speciellt då det var lite skumt väder.


Men vi kom i alla fall i väg. Syrran hade anmält mig till detta! Kuligt är det att åka dit. Vi var i Söderköping kl 04;50, bussen gick 05:00. Det var en bedrift att komma i tid och inte behöva åka och jaga bussen,,,,


Bussen for ner. Vi handlade och hade en bra dag. Var så LIIIITE folk. Inte ens hälften av parkeringarna var fulla, jag tor knappt det var så mycket.


Inne ekade det mellan hyllorna efter folk! Perfekt! Det gjorde att man hann en del.


Jag köpte lampor till BLÅ Salen! hihi Jättefina lampor. Inte billigt men billligt eftersom är köpta där... 5 st med skärm! Men så nöjd jag är med dem!!!


Ett par hundleksaker att ge när de kommer hem. Nike kommer bli överlycklig. farmor har varit hemma med dem.


Sam har varit hos läkaren då han fick öroninflammation. Så jag ringde VC i morse och fick en tid! Så nu blev det penicillin. Han har inte haft det sedan han var 4 mån, då hade han två med kort mellanrum...


Just ja Ullared.. Ja vi åt lunch på dagens restaurang vad denn nu kan heta. Åt lax... så god den var!!!


Sedan lite mer shopping.


Halv 4 var vi vid bussen då den skulle gå hemåt och vi var inte sist där!!!! Var många efter oss! Sedan in i bussen. Vi, elelr syrran hade komit med den briljanta idéen att vi skulle drick vin på vägen hem.... Jo tack ni!.... det gjorde vi... Jag cider.....


Vi kom hem. Var rädd då med. Visste att chauffören inte gillade underlaget att köra i. Var jobbigt att höra henne ha ångest för det. Gav mig inte något lugn kanske... Pust.


Väl hemma packade vi upp med en gång! Det tog lite tid.


Farmor var här och hjälpte  (Sam)till så det gick ju fortare...


Avlustar med ett par bilder!


      

 
 
Malin

Malin

13 mars 2011 09:08

Ja vill också till Ullared, är avsi! Bra att ni hade kul och ja förstår att man blir lite ängslig när chuffören klagar på undelaget. Längtar efter att få se hur blåa salen blir när den är klar:)
Kram

http://sashaschafer.blogg.se

Ingela Karlsson

13 mars 2011 23:20

Jag längtar med att få se Blå Salen!!!! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards