Guldhund

Direktlänk till inlägg 14 mars 2011

Isprinsessa

Av Ingela Karlsson - 14 mars 2011 09:15

Det är vad som platsar på min apellplan just nu!


Så därför så ringde jag en kvinna i fredags som har en plats som jag suktat lite på.

och visst fick vi vara där! Så där var vi ju även i dag!


Kursen, den första gick väldigt bra. Och oj vad bra att byta plan! Det var lite nytt för hundarna, vilket men ser är så nyttigt. Det är nog en av mina svagheter att vi inte byter plan under krusgången. Undrar om det skulle gå att lösa på ett bra sätt...


Andra kursen, gick lika bra den. Där blev det mer eget arbete. För där är de i den fasen mer. De högre klasserna med nya moment. Så där blev det blanda kompott. Man jobbar ju med det man har behov av. Ingen generalisering.


Mycket nöjd med båda grupperna!!!


Skoja fick göra lite ingångar och så. Sedan sprang hon och lekte i flishögarna, resterna, och lekte som en berg och dal bana.... Såg så kul ut. Hon är ett riktigt lyckopiller denna hund!

Vallningen ligger lite lågt just nu då det inte går att ta ut fåren på planen. Då kan både de och Skoja göra sig illa. Fast det gör inget.


Eve hade med sig Viska och Molle ut i skogen för att reka spår. Men de kom tillbaka efter en timma för det gick inte att göra det för snön.


Sedan hem en sväng för att umgås med sonen.... han kanske inte är lika intresserad av det som jag... hahaha

Åt mat, ja Lorna det är sant!


        


Tagit hand om de andra som vanligt. Alla ska ha sitt.


Sedan till macken för att fika med Gittan och Kristin. Skulle hämta honung hos Gittan, men de hade det lite lugnt så det blev en snabbfika.


Sedan hem för att stuva in tre hundar i bilen. Mot Norsholm för sim med Bianca och Adelia. In på Norsholm som det var helt omöjligt att komma fram till i telefon! Blir galen. Behövde ett recept till Laurs ögon. Fick det. Tackar!



Sedan var det sim!

Nike vägde 41. Nu är hon för tunn. Ser förjäklig ut. När hon blir blöt och man ser henne på riktigt... Pälsen lurar mig! Och andra.... Så nu ökar vi maten.

Skoja vägde 15,6. Men hon åt ett par timmar innan 5 dl..... Så kanske 15,3?

Viska vägde 19,7. Trodde hon gått upp igen då hon ser rund ut igen. Men när hon får bada och man ser henne blöt så ser man att hon ska inte vara smalare. Jag trodde hon var över 20 igen...


Viska simmade 2*20

Skoja 1*15 +1*12

Nike 2*15 varav 5 min bara i streamern.


Nöjd med dem. Ska bli spännande att se hur Nike är i morgon.


Hem efter det. Ringer och terrar mitt resesällskap när jag åker hem,... tack!



Sedan in och droppa Laura innann mamma kommer och hämtar henne. Fixa lite med tvätt och sådant.


Ja denna dag den gick den med!


I morgon är det ingen privat träning. Ställde in den med tanke på min röst. Så det blir egen träning med Adelia och sedan har jag bestämt med Nancy jag ska kolla på valparna! Inte en tanke på dagar eller så... men det spelar ingen roll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards