Guldhund

Alla inlägg den 17 mars 2011

Av Ingela Karlsson - 17 mars 2011 09:00

I dag for vi inte till stan tidigt för jag skulle med min systerdotter på audition på sin ev skola. De skulle göra sångprov och allt möjligt som inträdesprov.

Men hon kommer säkert in med tanke på att hon sjunger och spelar så bra!!! Träffar ni henne be henne sjunga något för er! Hälsa från mig..... då blir hon glad...


Efter det så for vi till Adelia för fika. Vi pratade och babblade lite innan vi alla for till Rusta och sedan Bauhaus..

Hon skulle hjälpa oss lite med färger och så. Tycker ibland det är svårt att se den fina balansen mellan gammalt och nytt... svårt att beskriva men det spelar ingen roll.


        


Vi hittade tapeter på Rusta till vårt tv rum. Och så skulle vi ha till sovrummet. Hittade inget där så vi gick in på Bauhaus.


Vi hittade en jättefin tapet till sovrummet.... svindyr. Men så fin och så passande i vårt hus! Det ska ju vara fint men lite gammal lantlig stil på det. Så den tog vi i alla fall. Vi tapetserar väl inte så ofta....


Dulle är barnvakt



Andreas hade mest bekymmer med vad det var för sorts tapet att sätta upp.... han ville välja efter det....

Och där fanns den, vår tv rums tapet!!! Problemet var att vi precis köpt en på Rusta...  Andreas höll nog mest på den vi hade köpt men var öppen för förslag...


Andreas var så där men sa ok. Jag hittade en annan men den sa han tvärt nej på! Så denna sort blev det... Så nu är jag supernöjd!!! Och den var bra att tapetsera med,...



Vi tittade även på lite vad vi ska ha i köket. Det blir troligen kryptonit som jag säger fast det heter huntonit.... vi får se men jag gillade det. Vill inte ha tapet nedtill. För hundarna har sina bäddar och fällar och ligger på rygg och sparkar så då blir tapeten förstörd med en gång. Men vi är inte där ännu.


När vi väl kom hem var det annat att göra innan vi for på kalas hos Flätan som fyller 9 år i dag! Hon bjöd på räkmacka. Hon har gjort sig illa i benet, jag gissar på ett korsband. Men vi får se i morgon när Krister kollat på henne.


Var och kollade lite i sovrummet där Andreas hade börjat.... det blir bara så bra!!!


I morgon är det kurs och papper på tapeten. Lite annat med. På kvällen får vi gäster!

Däremellan ska alla få sitt med!

Ovido - Quiz & Flashcards