Guldhund

Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

Tapetinköp

Av Ingela Karlsson - 17 mars 2011 09:00

I dag for vi inte till stan tidigt för jag skulle med min systerdotter på audition på sin ev skola. De skulle göra sångprov och allt möjligt som inträdesprov.

Men hon kommer säkert in med tanke på att hon sjunger och spelar så bra!!! Träffar ni henne be henne sjunga något för er! Hälsa från mig..... då blir hon glad...


Efter det så for vi till Adelia för fika. Vi pratade och babblade lite innan vi alla for till Rusta och sedan Bauhaus..

Hon skulle hjälpa oss lite med färger och så. Tycker ibland det är svårt att se den fina balansen mellan gammalt och nytt... svårt att beskriva men det spelar ingen roll.


        


Vi hittade tapeter på Rusta till vårt tv rum. Och så skulle vi ha till sovrummet. Hittade inget där så vi gick in på Bauhaus.


Vi hittade en jättefin tapet till sovrummet.... svindyr. Men så fin och så passande i vårt hus! Det ska ju vara fint men lite gammal lantlig stil på det. Så den tog vi i alla fall. Vi tapetserar väl inte så ofta....


Dulle är barnvakt



Andreas hade mest bekymmer med vad det var för sorts tapet att sätta upp.... han ville välja efter det....

Och där fanns den, vår tv rums tapet!!! Problemet var att vi precis köpt en på Rusta...  Andreas höll nog mest på den vi hade köpt men var öppen för förslag...


Andreas var så där men sa ok. Jag hittade en annan men den sa han tvärt nej på! Så denna sort blev det... Så nu är jag supernöjd!!! Och den var bra att tapetsera med,...



Vi tittade även på lite vad vi ska ha i köket. Det blir troligen kryptonit som jag säger fast det heter huntonit.... vi får se men jag gillade det. Vill inte ha tapet nedtill. För hundarna har sina bäddar och fällar och ligger på rygg och sparkar så då blir tapeten förstörd med en gång. Men vi är inte där ännu.


När vi väl kom hem var det annat att göra innan vi for på kalas hos Flätan som fyller 9 år i dag! Hon bjöd på räkmacka. Hon har gjort sig illa i benet, jag gissar på ett korsband. Men vi får se i morgon när Krister kollat på henne.


Var och kollade lite i sovrummet där Andreas hade börjat.... det blir bara så bra!!!


I morgon är det kurs och papper på tapeten. Lite annat med. På kvällen får vi gäster!

Däremellan ska alla få sitt med!

 
 
adelia

adelia

19 mars 2011 09:45

Micke kollar med vad det är för tapeter..Helst vill han ha dem man limmar på vägg o ingen mönsterpassning,men herregud vad de kräver,haha....Tycker det var ett bra val av er trots kostnad..kram

http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

 
Veronica

Veronica

19 mars 2011 09:46

Det ska bli spännande och se erat fina hus, när det blir färdigt!!!!

http://www.cockergrabbarna.se

 
Ingen bild

Carina och Atena

19 mars 2011 10:35

Thomas likadan när det gäller tapeter!!.Bra att ta något som är lätt att torka av istället för tapet nedtill om man vet att hundarna kommer skita ner. Ser också fram emot att få se huset när det blir klart.
Kram

 
Malin

Malin

19 mars 2011 12:26

Håller med Veronica, är jätte nyfiken!! Hur går det med tävlingsresultaten föresten? Eller har du redan skrivet dem på bloggen och ja missade dem?
Kram

http://sashaschafer.blogg.se

 
Lisbeth och Zack

Lisbeth och Zack

20 mars 2011 23:25

Låter som min man ang tapeterna . Men gör man det inte själv får man ju inte klaga heller.Vet du om tävlingsträningen blir inne i ridhus eller ute på torra planer (ler)

http://sheltizack.se

Ingela Karlsson

23 mars 2011 00:30

Hej min vän! Tävlingen kommer bli på grusplan. Med tanke på blåsten så kommer det vara torrt!
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards