Guldhund

Direktlänk till inlägg 18 mars 2011

Gott och...

Av Ingela Karlsson - 18 mars 2011 07:15

..blandat har denna dag varit..


Började med att styra med kontoret lite. Usch.


Sedan har det varit städ och tvätt. Och hur kul är det? Jaja man har inte roligare än man gör sig.


Pratat med kennelmamma. Det var kul! De hade lite mer snö än vad vi hade. När vi hade 35 cm hade de 20-30 cm....


Sedan for jag iväg på kurs. Andreas var ledig i dag med så han har tapetserat i huset. Yippie. Nu är vårt sovrum klart. Och det blev sååå bra.


Kursen gick jättebra. Vi körde programträning, vilket vi kommer jobba mycket med ett tag framåt.


Sedan fick jag åka till djuren då jag fick SMS om att 7002 ligger ned...

Det är då Kenny konstaterar jag snabbt.

Kalkbrist. Tredje tackan på två dagar. Gav henne en flaska och boxade henne.

Vanligt med kalkbrist 3-4 veckor innan lamningen. Då behöver de hjälp ganska snabbt. De kan inte resa sig och slutar att äta.


Pysslade om henne lite och kollade de andra. Cassandra och Olivia såg bra ut.


Men vad tjocka de börjar bli. Så söta!


Här står Irene och Peppar och glor på mig. Jag står inne i stallet och tar bilden därav konstigt ljus...


 

Sedan hem. Där var Maria med familj. De kom med en buss lite tidigare än vanligt! Kul! Sam fick ju lite sällskap då på em, det gillar jag!


Sedan droppade det inte familj och goda vänner.


Vi fikade och drack kaffe. Mamma hade gjort äppelkaka till efterrätt. Och det var gott.. Speciellt med allt hembakat jag hade gjort....


        


Och jag fick det jag önskat mig så myclet, en Eldkorg eller vad man ska säga. En korg som man kan elda i och även med grillgaller. Bästa presenten! fick jag av sonen!

Av de andra i familjen fick jag en servis, inte hela då den är stor, men tio koppar med assietter! en julservis... med Disney! Och jag blev så glad och överraskad. Jag blev så löjligt förtjust i den hos Adelia i julas. Och har nog sagt många gånger jag vill ha en! Och så har de gått i hop och köpt!!


Min finaste



Sedan var våra god vänner Conny och Lorna här. Och jag fick ett jättefint typ ullunderlägg i form av ett gutefår, en bagge. Vilket förde tankarna tillbaka till tiden då vi hade Sven Olof...

Fick även en bok av dem..... Något om tankspriddhet... Ja de tycker nog jag behöver läsa lite för att få mer förståelse för Andreas....

Citat ur boken: Ibland när jag duschar har jag glömt vilken kroppsdel jag tvålat in.

Den boken kommer jag få goda skratt ur!



Kvällen har varit så lyckad och trevlig.


Det tråkiga i dag har väl varit att Flätan har opererat sig. Slitit av ett bakre korsband och ett ligament i bakbenet när hon fastnade i en typ pall. Olyckan kan snabbt vara framme! Men det har gått bra i alla fall!

 
 
Ingen bild

lotta o pojkarna

21 mars 2011 09:02

kul med nya tapeter då är det snart inflyttningsdags ska bli så kul att få komma o titta när allt e klart....kram kram

 
Ingen bild

Lorna

21 mars 2011 09:02

Men hallå!!! Du glömde skriva titeln på boken du fick ;)))))) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards