Guldhund

Alla inlägg den 23 mars 2011

Av Ingela Karlsson - 23 mars 2011 10:45

I dag har jag ägnat åt att tvätta och styra med lite papper. Får inget ur händerna gällande papper. Urk..


Sedan har jag varit ute med hundarna och allt det vanliga.

För att sedan börja jobba 11:30 med kurs till 21.


I dag fick de jobba lite individuellt i alla grupper. Sedan en hel del helhetsträning igen.

Första och andra gruppen var vi på flisplanen. Den är jättebra och jag är så glad att vi kan vara där nu när min plan vilar upp sig!


Blunda ANNA!!!

Så här ser det ut alltför ofta. Skoja vallar katterna, mestadels Ulla. Ulla är såååå stressad....


        


Efter andra gruppen fick Prinsessan alias Rakel följa med mig hem ett par dagar. Nancy ska tävlingsträna på söndag och Rakel är i slutet av sitt löp och Mogge var på henne, skulle rida och hålla på.

Och jag tycker då synd om henne att ha en hane som äcklar sig med henne så jag sa hon kan följa med mig hem ett par dagar! Och det fick hon! Lycka!!!! Min gudhund ska bo hos oss några dagar!!!! Princess Rakel!



Molle luktade på henne direkt men insåg att det viktiga var förbi sedan har han inte brytt sig om henne. Duktig kille. Han har nog med Viska som är galen. Hon jagar honom och bjuder upp honom. Vill inte skriva här vad hon är....


Han är i alla fall lydig om man jämför dem åt. När hon håller på och studsar framför honom, luktar han lite och viftar med svansen, och så kollar han på mig: Jag ska inte gör något! Han vet att jag är benhård på att lukta tjejer där bak! Det är FYYY!



Hon däremot lyssnar inte alls på mig så henne får jag skärpa tonen mot. Hon har inget vett och sans. Men det är ngt bättre.


Lilla Rakel följde med hem och det gick hur bra som helst med de andra. De bryr sig liksom inte. Älskar min trygga flock!


Sedan var vi på kurs på annan plats. Mycket bra pass. Men det blåste så förskräckligt. De flesta åkte hem efter 2 timmar för de frös, vilket jag kan förstå. Jag var bra klädd då jag skulle vara ute 9 timmar i sträck.


Skoja hittade sin favorit för kvällen. Martina och Nova! När Nova satt fint fot, då klämde sig lilla Skoja in mellan Nova och Matte och satt sig perfekt fint fot.... med fullt kontakt. Inget gulligt...


En bra dag. Men som sagt dessa dagar är jag mör. För det är tufft för mitt kola att vara så skärpt så länge. Men kul är det!



Ovido - Quiz & Flashcards