Guldhund

Alla inlägg den 27 mars 2011

Av Ingela Karlsson - 27 mars 2011 08:45

..sträning har det varit i dag.

Var på plats klockan 9. Adelia var redan där, och så Sara... kom sent! Någon hade glömt ställa om klockan.... inte jag, inte Adelia....


Ställde upp en elitplan med ett par lite längre transporter. Annars transportfritt.


Nemo tränar på att yla.


        


Jag hade planerat denna dag som en riktig tävlingsdag i stort sett. Började med eliten, sedan trean, tvåan och sist ettan.


Som tur är man omgiven av många människor, som gärna hjälper till. Därav går det att ordna detta.

Och det var hela 25 starter! 5 elithundar, 5 klass 3 hundar, 5 klass 2 hundar och 10 klass 1 hundar!


Fritt följ i grupp, därav lite galen skärpa... riktigt kul!



Grillen tänds också så man kunde grilla sig en korv eller vad man nu hade i sin matlåda.


Det blåste och var inte så varmt men inte superkallt. Kyligt,....


Vi började strax efter halv 10 och höll på till cirka 15:30 tror jag. Sedan var det prat efteråt så man varinte hemma förrän 17.


Det som jag gladdes mest åt är allas fria följ/linförighet. Jag ser sådan förbättringar hos var och en. Det gör mig så glad.

Och man ser vad slit i detta moment betyder. Vi har arbetat mycket med det. Och kommer göra det i fortsättningen med. Jag lägger väldigt mycket tid på just fria följet / linförigheten. Jag tycker dessutom det är så roligt!!!


Lottas söta troll Enzo som jag tog lite bilder på fredags. Sockertroll.



Tack alla för en helt underbar dag!

Tack för all hjälp, med stort som smått. Ett extra tack till Paloma som tog hand om Skoja åt mig tills mormor släpade hem Henne (Paloma menar jag då)


Sedan hem. farmor har packat ned en hel del. Och började steka pannkakor. Mums!


Dessutom så var det hockey. Färjestad slog ut AIK med 4-0 i matcher. Så stämningen var hög i huset.


Lite trött i kolat är jag allt.


Dagens bilder är från träningen i fredags...

Ovido - Quiz & Flashcards