Guldhund

Alla inlägg den 29 mars 2011

Av Ingela Karlsson - 29 mars 2011 01:30

De första små barnen har kommit!!!

Jag åkte bor till djuren fast jag inte skulle det då Andreas snart skulle dit. Men jag åkte bort och man känner på atmosfären när man kliver in att det är något!


Jag gick fram och öppnade grinden, alla 73 tackor stenglodde på mig. Jag spetsade mina öron och så... där ja.... Bäääää lät det lite ynkligt!


Sötbild på Enzo


  

Där stod fina Sassa med sitt lamm! Hon var lite orolog i blicken så jag förstod hon hade ett lamm till! Och mycket riktigt stod det ett par meter bland de andra tackorna! Hon var superduktig när jag flyttade henne till box. Skoja var platsad för att inte stressa, men när tackan for runt mig skulle hon stoppa henne. Vilket resulterade i att Sassa blev skitförbannad och flög på Skoja, som nästan hann undan då det var trångt. Hon touchade Skoja så hon flög in i en tunna men det blev ingen hård smäll. Skoja blev inte rädd utan ville tukta Sassa, vilket hon inte fick... Så kan det gå när man inte hör..


  


De är inte döpta ännu, men de heter Gullis och Gullis så länge, det brukar alla få heta i början. Jag tror de ska heta Christer och Totte, då Sassa är döpt efter Sara och hennes kille heter det. Jag trodde absolut inte att hon skulle bli först ut! Jag höll på Gunsan. Hon var först förra året!

Tyvärr har jag inga bilder då Lorna fortfarande inte skickat dem.


Sedan hem igen. Det gamla vanliga. Hundarna har fått sitt. Anki kom med sina troll. Jag väntar på att Moltas ska få bli pappa!! På måndag är det 63 dygn.


Den vackra!

 


Laga mat gjorde jag i morse. Så det var bara att skala potatisen. Det blev en gryta med älgbiffar. Och det blev verkligen gott. Jag älskar älgkött!!!!


Sedan dusch!


Jögga kom och hämtade Sam och mig! Vi skulle till Gusum för att ha info möte om Vammaraskolan. Freddy, Sackis husse har det.


Det gick bra. Men jag tycker de kunde bjuda på kaffe!! Jag var kaffesugen så jag höll på att smälla av!


Sedan hem och prata lite om det hela!


I morgon är det en lång dag. Djuren, våra hundar och sedan kurs 11:30-21. Sam har dessutom innebandy. Men där är pappa med!

Ovido - Quiz & Flashcards