Guldhund

Alla inlägg den 31 mars 2011

Av Ingela Karlsson - 31 mars 2011 09:30

I dag var det att kliva upp tidigt. Kvart i 6 ringde klockan. I dag var det vallpass inbokat. En privat timma med Peter Nilsson. Dagen kan inte starta bättre!"


Men innan dess skulle jag väcka Sam. Hans klass skulle till Vammarskolan och hälsa på i dag. Jag tror att det var lite nervöst men väldigt roligt!

Nu känns det som att de är lite för stora för skolan, och lite för små för Vammarskolan.


Han gick ned till bussen i alla fall då vi ska lämna in hans cykel i dag på reparation, igen...


Jag åkte mot Norrköping. Väl på plats körde vi gång direkt.

Han tyckte hon fått jättefina flankeringar. Hon höll sin linje runt om, även om hon var tvungen att slå tillbaka. La sig fint på andra sidan i balansen. NÖJD!!


              


Sedan gjorde vi lite fösningar men det var inget vi skulle jobba med, men för att variera fick hon fösa någon minut. Så vi arbetade inte med vårt problem att balansera flocken. Vi hann inte dit.


Och oj vad springiga tackorna var! Skitkul för oss som jobbat mycket på gamla tackor som står som stenstodar. Men krävdes lite mer av fröken. Det klarade hon bra.



Sedan tyckte han det var dags att stå fel men ändå kräva hon skulle ta kommandot. Det var lite svårt för henne i början, men vi fick till det riktigt bra! Tycker hon är lydig, väldigt bra med ligg kommandon. Det jobbar jag alltid med, att ligg betyder ligg! Någon gång kanske jag släpper igenom det men 1 av 100. Utan det är det svårt att få till ett bra flyt i träningen.


Vi provade med att skicka henne, jag backar undan lite och sedan står still så fåren är hos är hos mig. Hur arbetar hon då? Då är hon liksom under fritt arbete.

Hon gjorde det superfint. Fick säga till någon gång då hon blev nära. Men annars jobbade hon ganska bra på sin linje där ute. Häll dem. Stod de still så låg hon. Fick de rymningstankar fixade hon det.


Järngänget



Skoja fick mycket beröm. Han tycker hon är en riktigt duktig hund, det är bara matte som ska machas. Hihi Han hade bara fina ord att säga om henne. Hon är en riktig naturbegåvning fröken.

Men vi insåg att en timma är alldeles för lite för oss. Så vi pratade om att vi ev skulle se om jag kan få till ett par timmar med honom nu i april när han ska i trakterna.

Så det ska undersökas! Jag väntar på svar!


Jag är så satans nöjd med henne. Hon är en underbar hund att arbeta med.



Var kvar och träffade de andra med. Var kvar på deras timmar med. Alla hade gått framåt riktigt mycket de med! Jättekul att se!


Hem. Pratade med Sam om dagen. Det hade varit bra och han ser fram emot att få byta skola nu. Härligt för dem, ett steg framåt i livet.


Sedan var det dags att ta emot ett ton färskfoder. Sortera och så.

Andreas for in till stan för att leverera och lämna cykeln.


Jag fixade med djuren och sedan for jag på årsmöte. Sedan en vända till djuren igen. Allt lugnt. Gullis och Gullis mår bra! De är så gulliga. Man kan sitta länge med dem. Och mamma Sassa är en jätteduktig mamma, men hon börjar bli rastlös. Men så är det att vara mamma, man ska stå i box i en dag mer än vad man har i antal lamm.


I natt har vi lammvaktshjälp. Hoppas det blir några lamm! Det är ju stort att vara med dem i livets start! Dessa små liv med sina långa ben!


I morgon är det djuren igen, hundarna och in till mamma på middag!


Min egen stjärna

Ovido - Quiz & Flashcards