Guldhund

Alla inlägg den 3 april 2011

Av Ingela Karlsson - 3 april 2011 08:15

Ja min dag började med många utbrott. Inte så farligt faktiskt... Det var bara Nike som fick sina mååånga morgonspel! Hon älskar när jag vaknar, eller är på gång att vakna räcker för henne.

Ni skulle se henne.... finns liksom inte ord hur hon blir. Hon springer runt sängen med en strumpa i munnen gapandes som en idiot, öronen fladdrar. Hon springer runt sängen, fram och tillbaka sisådär 10-15 gånger. Och jag är hemskt ledsen att meddela det är INTE någon överdrift. Det är så det är. Jag brukar sluta räkna vid 12... Haha Asjobbigt på morgonen men ändå charmerande. Sedan upp i sängen och bee sig lika galet. Ser sig inte för övr huvudtaget! Då är det bara att brotta ned henne och hålla fast henne medans hon gapar och biter i täcket och kuddarna och lever. Sedan kelar vi. Då är det verkligen mys... Samma procedur VARJE morgon i 7 år. Det ni!


 


Annars har morgon varit som en vanlig morgon i ett hund hem.


Ulla fått två pojkar i dag. Allt gått bra med henne och hon tar hand om de små.


Jag väntar på att få höra från Molles fästmö om det är på G!!!


Han, Moltas har fått spåra i dag med. Eve ska gå lite spår med honom åt mig då jag har svårt med det utöver det jag har just nu. Mitt mål är att under maj och juni ordna spårtillfällen. Och då spårar jag med hanockså. Men han bör få göra något han med. Han gillar att arbeta.


     


Efter det så tog Eve och jag lite kort på Skoja. Hon fick leta lite boll i skogen och Moltas sprang efter som en idiot. Men han har ju inte samma kondis.... Så när hon har hittat bollen och kommer tillbaka då möter honom honom... Hihi



Efter att ha sprunhit i skogen med Skoja i ris och ljung. Kan ni ana lite hur han såg ut. Så i kvällv ar det dusch och borstning på tapeten. Blev lite skogsmaterial i hans lååånga päls. Han är så fin i sin päls, men så här är det en nackdel.

Hur kan man göra en arbetande jakthund med lång päls???? Lika så med Briard, hur kan man göra en skogsarbetande brukshund med sådan päls?? Men det är väl som vanligt det var ok från början och så kommer människan in och vill ha det fina för ögat och så tappar man det funktionella.

Nu är han fin i alla fall! Han är så snäll att styra med.

En flygande baby! Dålig skärpa men kul bild!

 

Ovido - Quiz & Flashcards