Guldhund

Direktlänk till inlägg 3 april 2011

Utbrott

Av Ingela Karlsson - 3 april 2011 08:15

Ja min dag började med många utbrott. Inte så farligt faktiskt... Det var bara Nike som fick sina mååånga morgonspel! Hon älskar när jag vaknar, eller är på gång att vakna räcker för henne.

Ni skulle se henne.... finns liksom inte ord hur hon blir. Hon springer runt sängen med en strumpa i munnen gapandes som en idiot, öronen fladdrar. Hon springer runt sängen, fram och tillbaka sisådär 10-15 gånger. Och jag är hemskt ledsen att meddela det är INTE någon överdrift. Det är så det är. Jag brukar sluta räkna vid 12... Haha Asjobbigt på morgonen men ändå charmerande. Sedan upp i sängen och bee sig lika galet. Ser sig inte för övr huvudtaget! Då är det bara att brotta ned henne och hålla fast henne medans hon gapar och biter i täcket och kuddarna och lever. Sedan kelar vi. Då är det verkligen mys... Samma procedur VARJE morgon i 7 år. Det ni!


 


Annars har morgon varit som en vanlig morgon i ett hund hem.


Ulla fått två pojkar i dag. Allt gått bra med henne och hon tar hand om de små.


Jag väntar på att få höra från Molles fästmö om det är på G!!!


Han, Moltas har fått spåra i dag med. Eve ska gå lite spår med honom åt mig då jag har svårt med det utöver det jag har just nu. Mitt mål är att under maj och juni ordna spårtillfällen. Och då spårar jag med hanockså. Men han bör få göra något han med. Han gillar att arbeta.


     


Efter det så tog Eve och jag lite kort på Skoja. Hon fick leta lite boll i skogen och Moltas sprang efter som en idiot. Men han har ju inte samma kondis.... Så när hon har hittat bollen och kommer tillbaka då möter honom honom... Hihi



Efter att ha sprunhit i skogen med Skoja i ris och ljung. Kan ni ana lite hur han såg ut. Så i kvällv ar det dusch och borstning på tapeten. Blev lite skogsmaterial i hans lååånga päls. Han är så fin i sin päls, men så här är det en nackdel.

Hur kan man göra en arbetande jakthund med lång päls???? Lika så med Briard, hur kan man göra en skogsarbetande brukshund med sådan päls?? Men det är väl som vanligt det var ok från början och så kommer människan in och vill ha det fina för ögat och så tappar man det funktionella.

Nu är han fin i alla fall! Han är så snäll att styra med.

En flygande baby! Dålig skärpa men kul bild!

 

 
 
adelia

adelia

6 april 2011 10:08

Ja jag skulle villja se dessa brottnings övningar så tidigt på morgonen,tur att du inte bor i lgh säger jag,haha...Det är inte bara Guldhund som är fotogenisk utan även Baby;)))

http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

Ingela Karlsson

6 april 2011 10:33

Haha Ja du dessa matcher vore ngt att se för er!! Ja hon gör sig på bild den lilla stollan emd. Hon ser så uppstudsig ut på alla kort!

 
Ingen bild

lotta o pojkarna

6 april 2011 19:00

oh du har det värr än jag med 2 flattar som verkar som dem inte fått mat på 14 dagar hihi...härligt kort på Skojskoj...kram kram

Ingela Karlsson

7 april 2011 01:35

Haha det kanske är lika illa!!! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards