Guldhund

Alla inlägg den 8 april 2011

Av Ingela Karlsson - 8 april 2011 15:45

I natt sov C hos fåren. Så i morse vid 7 gick vi upp och And åkte dit.


Vi nappar Lillan som ännu är namnlös. Hon är bedårande söt och börjar tuffa på sig Från början var jag inte säker på att hon skulle överleva. Men med selen och namnam kommer man långt! Så nu ser det ljust ut. Eftersom mamman vill inte ha henne så får vi ge henne närhet och kärlek. Och det är så rart. Men det för mina tankar till förra året när Hopp, vårt selenbarn fick avlivas.

Jag blir tårögd än i dag och vill inte prata om det!

Denna lilla tjej kommer bli lika nära! Bara hon inte blir sjuk.


Gunsans lamm vilar...


     


På em tränade jag med Skoja ett pass. Sara O var så snäll att hon erbjöd sig komma innan kursen och hjälpa! TACK!! Guld värt av dig!


Hon gick igenom klass 1. Vi kan väl säga som så att vi behöver träna fotgående.... Vi har jobbat ett par veckor nu så hon kan lite av allt. Apporten kan jag inte säga apport på för då tar hon den och drar i väg som ett skållat trollskoj.... Så här har vi andra kommando. Läggande är jättefint. Ställandet för det mesta. Bra stadga där i henne. Inkallningen super om hon inte attackerar mig... Hoppet likaså...


Sedan kurs. En skitbra kurs! Märkligt väder men om vi bortser från det var det ett lyckat pass! Det är rått men hjärtligt!


Skönt för dem att kunna ligga ute i vårvärmen!


Sedan hem. Kasta sig i duschen för att göra sin fin. Skulle på middag med min äldsta vän som jag växt upp med.

Vi går ut och äter i stället för att fira varandra vid födelsedagar och julaftnar.

Jag åt planka. De har så god mat där. Vi drack och pratade i massor med timmar! Härligt! Timmen blev sen och vi blev hämtade av Andreas.


Under kvällen fick jag samtal om att Molle blivit pappa till en tikvalp! 21:19. Sedan kom det ett SMS till, att det blivit 4 valpar. En tik och tre hanar. Tiken var en orange, och hanarna blue roan. Det som är roligt är att uppfödaren velat ha en orange tik. Så nu hoppas vi att denna tik håller måttet. OCh skojigt att se att Moltas har orange anlag! Grattis Moltas och Zindra! Och vi har blivit farmor och farfar!!


     


Vi tog en snabb tripp till stallarna för Lill Elsa lammade. Hon hade fått triss! Tre små vita ursöta troll! 2 flickor och en pojke. Nu har vi nog fler flickor än pojkar!


Cassandra är inte bra. Hon fick kalk och så har hon ont i benen. Nu är hon boxad så får vi se hur hon ser ut imorgon.

Vi håller tummarna för henne. Det är en underbar tacka som kommer bli betestacka efter denna lamning!


I morgon ska jag ut på turné!


Skapa flashcards