Guldhund

Direktlänk till inlägg 9 april 2011

Debut

Av Ingela Karlsson - 9 april 2011 15:30

I dag har vi gjort två debuter!


Tävlingsdebut för året och Skojas första tävling!


Vi hade anmält hastigt och lustigt till Oskarshamn för 3 veckor sedan. Jag insåg att jag hade tre veckor på mig att lära in klass 1 hjälpligt!


        


I går lurade jag Sara... förlåt.... att köra igenom mig.... Gick ganska bra. I tisdags hade vi ingen apportering alls..... Men i går gick den ok. Släppte den... med drog inte all världens väg emd den! Framsteg...


Halv 7 i morse bar det av till Oskarshamns BK. En mysig klubb med jättetrevliga människor och en kanondomare.


Vi var 6 i klass 1 och jag fick nummer 2. Kunde inte bli bättre. Jag kände mig så jäkla taggad, ville in och se hur det är att tävla denna lilla toka!


Platsen. Låg bredvid en cane corso och en flat på andra sidan.

Hon låg stabilt och lugnt. Cane corson satte sig och vred sig mot henne. Men visade inget hot mot henne. Skoja brydde sig inte utan låg aktiv mot mig.



Sedan ut och värma henne lite. Jag hade en liten plan på hur vi skulle värma upp och den höll jag. Och den kändes riktigt bra!


Vi gick in på plan, såg hur hon kollade på stora stegen. Då släppte jag ut henne på varsågod. Hon fick kolla av den lite och så var det bra med det! Hon är så spökig nu. Får hon inte kolla in så går hon och spänner sig och muttrar... ska tränas bort med tiden.


Linförigheten är vårt svagaste moment för dagen. Har inte tränat i koppel knappt och det är en miss! Har itne tränatfotågende alls mer än korta sträckor, ca 5 meter. Har inte lärt in  halterna ordentligt åt något håll. Hon kan inte gå länge med fullt fokus, kanske 5 meter. Men i dag klarade hon det helt bara rakt upp och ner hjälpligt! Så något hr trillat ned där upp!


Men hon klarade det helt ok, med lite slarv från mig i höger halten. Lite släpp men 7,5. Helt ok!


Läggande. En kort fin framföring hade vi, pang ned. Stabil återgång! Perfekt! 10:a


Inkallning. Satt fint. Jag kallade in och jag ser på henne att det här går för fort, hon flyger på mig. Japp hon satte båda tassarna i bröstet på mig och studsade in perfekt! Jag skrattade redan när hon tog sats mot mig, när jag insåg vad som skulle hända! Haha hon är för skön! 8:a Min Baby.... Bus...


Ställande. Kort fin framföring! Fint ställande, stabil i återgången. FIiint. 10:a


Apport.... tar före, annars håller stabilt och fint... avvikande kommando där ja.... Inte säga apport för då tar hon den och drar 78 varv runt med den i hundra knyck! Haha....


Hopp Jag vänder mig om och hon tjuvar lite.... fick en 8:a.


Helhet 9:a


Totalt fick vi ihop 180 p och en klassvinst.



Jag är så otroligt nöjd med henne. Jag hade verkligen planerat min start i detalj. Hur jag skulle jobba med henne mellan och hur jag skulle stötta henne igenom denna första! Och jag kände det var kanonbra! Jag hittade rätt för henne.


Hon brydde sig inte om andra hundar, publiken stod en bit i från, men hon brydde sig inte. Klarade sin första plats med störning. Hon hade lite bekymmer om TL som var stark i rösten i och hade långa kommenderaingar: Avdelning framåt marsch.... avdelning höger halt... Men hon var jättebra!!


Vem vet nu kanske vi startar flera gånger! Har inte anmält varken henne eller Viska tilll någon tävling.


Jag är så glad över min lilla Skoj! Min underbar lilla Skoj Troll.


I kväll är det lite fest hos goda vänner och så....


I morgon är det tävlingar i Viken. Jag ska ned och heja på! Ingen start. Ångrar jag inte anmälde Skoja...


Underbart väder, underbart sällskap, duktiga hundar! Det är livet!


Just det ja. Emma fått ett lamm på morgonen!

 
 
Ingen bild

Lorna

9 april 2011 16:03

SUPER GRATTIS!!!!!! Ni va KANON !!!!!! Tack för äran att jag fick vara med och ta del av en underbar dag :) Kramar

Ingela Karlsson

10 april 2011 02:11

Tack!! Tack själv! Ja det var en underbar dag i många bemärkelser!!

 
Ingen bild

Carro

9 april 2011 16:04

Grattis Grattis =)

Ingela Karlsson

10 april 2011 02:10

Tack tack!

 
Linda (& Inez)

Linda (& Inez)

9 april 2011 20:38

Tänk att bästa störningsmomentet går och tar klass vinst på 180p :) Grattis till både dig och Bäääjby.

http://blogg.passagen.se/liri

Ingela Karlsson

10 april 2011 02:10

Tack! Haha ja tänk vad hon kunde den lilla sockersöta bäääjby... hihi Kram

 
Ewa&Fannie&Wiktor

Ewa&Fannie&Wiktor

9 april 2011 21:47

Grattis, Grattis, Grattis till underbara du och din Baby:-)!

http://goldenhits.blogg.se

Ingela Karlsson

10 april 2011 02:09

Tack tack tack!!! Kram

 
Ingen bild

Cilla

9 april 2011 22:33

Ett stort grattis va kul gud va duktiga ni är, man blir verkligen imponerad, Kramis

Ingela Karlsson

10 april 2011 02:08

Tack Cilla! faktiskt så imponerade hon på mig med genom att hålla i hop så fint! Kram

 
Sarah, Pippi & Wilda

Sarah, Pippi & Wilda

9 april 2011 23:05

Grr, inte lura en stackars Sarah sådär!!! STORT grattis till en mycket snygg debut :)

http://flattar.wordpress.com

Ingela Karlsson

10 april 2011 02:08

Tack! Hihi lite synd tyckte jag om dig men det var liiite kul med! Tackför genomköraren!!!! Kram

 
lena,millie,ebba

lena,millie,ebba

10 april 2011 00:01

Mega GRATTIS till en dunderdebut !!!!!!! Ni är helt fantastiska, du och Lilla Skoj !!!
Kram

http://www.goldentjejenmillie.se

Ingela Karlsson

10 april 2011 02:07

Tack!!! Ja hon var så duktig den lilla stollan! Kram

 
Disa

Disa

10 april 2011 09:52

Grattis till syrran! Hon får komma och lära mig hur man gör! ;) Eller så får jag komma på läger hos er ngn helg! :) //Disa

Grymt vad duktiga ni är Ingela!!! /Emma

http://maalabro.blogspot.com

Ingela Karlsson

10 april 2011 21:42

Tack tack! Ja det får ni göra Ska hojta i när det blir ett! I morgon ska jag valla för Peter privat!!! Skitkul! Kram

 
Sara & Lusse& Lusse

Sara & Lusse& Lusse

10 april 2011 16:44

Grattis lilla Skoja!!! :) Vilken underbar allround hund du har gjort henne till, grattis även till det! :) Kram & Lusse skickar en stor Puss!!

http://sarabroms.blogspot.com

Ingela Karlsson

10 april 2011 21:37

Tack Sara, ja vad hon kan den lilla. Pussa Lussebullen från mig och Skoj. Kram

 
Ingen bild

Veronica

10 april 2011 17:55

Jag säger oxå Grattis till en fin debut med Skojsa :))))

Ingela Karlsson

10 april 2011 21:36

Tack Tack!

 
Lisbeth och Zack

Lisbeth och Zack

10 april 2011 19:52

Grattis till skojas debut en sådan där självlärd hund vill jag också ha (ler) Lite har ni nog tränat.
Kramiz

http://sheltizack.se

Ingela Karlsson

10 april 2011 21:35

Tack! Hon är abolsut inte självlärd.Jag har tränat in det, men eftersom hon bara skulle valla detta år så fick jag göra det kvickt på 3 veckor så det var hjälpligt! Grundlydnaden har jag sitter bra innan och det är till stor hjälp!
Kram

 
Ingen bild

Carro, Zia och Virra

11 april 2011 08:16

Klart vi med gratuerar dig och skoja.. Tycker denna lilla krabat är hel go

 
Yvonne & Ziggy

Yvonne & Ziggy

11 april 2011 11:22

Grattis fröken! Gud vad ni är duktiga.
Hoppas vi får följa med nästa gång :)
Kram o tack för stödet.
Ps: vi ses på onsdag o förresten ska du till klubben på torsdag

http://ziggy.bloggplatsen.se

 
Jeanette, & Sly

Jeanette, & Sly

11 april 2011 16:17

GRATTIS!

http://www.starsweepers.se

 
Ingen bild

Carina och Atena

11 april 2011 21:27

Stort grattis till debuten med Skoja, ingen dålig debut. Du är så otroligt duktig med dina hundar, så härligt att se. Klart du måste starta igen snart, och då vore det tacksamt om du inte var så hemlig (hihi)av dig utan att man får komma och titta. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards