Guldhund

Direktlänk till inlägg 10 april 2011

What a great day!!

Av Ingela Karlsson - 10 april 2011 10:45

            I dag var det tävling i Viken.Jag hade med 16 tjejer från mina grupper. Snacka om att jag är glad!! Och vilka tjejer!


ALLA, och då menar jag verkligen ALLA har presterat toppen i dag! Några nollor här eller där, men jag ser helheten. Jag är så nöjd och så imponerad av er alla!


Jag hade rysningar under dagen.

Tack alla ni för en underbar dag tillsammans!!



Vi hade klassvinterna från Team Ingela i alla utom i klass 3 där vi var en futtig ½ p efter. I klass 1 var det topp 5 från Telam Ingela.


Vill ni se deras poäng gå in på: http://hem.bredband.net/1072586/resultat/res2011/lydnad20110410.htm

För att kolla deras fina poäng!


Jag hade med mig mina tre monster!  De skötte sig bra. Viska är helt oregerlig när hundfolket är med för de har skämt bort henne lite granna....+


Tjejer!

Jag kan bara bocka och buga för era prestationer! Ni var helt enastående!


Ni är bara helt fantastiska, rakt igenom.

Vilka prestationer och nu menar jag inte bara poängmässigt utan av er som förare!!! Stiligt, enkelt, fokuserat och snyggt! WOW!!!


Och det som var extra roligt var att av 31 starter så var 17 från Söderköpings BK!



En sak tog udden lite av glädjeruset. Det är att domaren gjorde en felbedömning i klass 1, vilket kostade Ewa förstapriset. Och när vi lade in en protest så sa han först att det var på grund av ändrad ställning när föraren vänt sig om, dvs tjuvstart. Men när jag tröck lite på att det inte behöver vara 0, utan det max kan bli 6 eller 8, kommer inte ihåg vilket, så var det inte bara det, utan att det var strul i början. Skit på dig! Det var inget strul i början. Han satt rakt och fint, och en tocuh vid avslut. Det kan inte ge 2 p avdrag. Det står inget om det, strulet i början i protokollet, det står bara tjuvstart, och han hade nollan i blocket uppe innan momentet var avslutat! Så han dömde tjuvstart. Och han kunde inte erkänna att han gjorde fel.


Dåligt tycker jag! Han hade den morska attityden att det är domarens rätt..... Ja varför ska man kunna protestera om de ändå inte behöver följa regelboken.

Jag råkade ut för det i lördags med Skoja, men han ändrade sitt utan att blinka.


Har aldrig gillat denna domare och han står inte högre i kurs nu kan jag säga. Fler saker jag inte gillar. Jag brukar inte uttala mig i bloggen om domaren men denna gång blev jag faktiskt förbannad! De måste väl inse att de kan göra fel med och sedan stå för det?


Sedan hör man hur folk står och mjäkar med honom det retar mig att ingen törs stå upp mot domaren utan det ska vara så bra. Är de någon form av gud?


Jag tycker synd om Ewa som gjort sådan framsteg som hade 152 med en riktig nolla på apporten och en oriktig nolla på hoppet. Hon var så förtjänt av det!


I dag skulle min pappa fyllt 80 år.


 
 
Martina

Martina

13 april 2011 20:04

Vad mycket lamm och lite sömn de blir för dig Ingela! Grattis till starten med Skoja, vilken pingla hon är. Hade så bra och vilken djurfamilj du har, det är ju helt galet. Men jag vet ingen annan än du som skulle fixa de så bra! Kram

http://martinaback.blogg.se

Ingela Karlsson

14 april 2011 16:46

Haha Tack Martina. Vi är nog lite galna min familj.
Ja min Skoj är en pingla, en otroligt söt sådan. Hoppas fina Novisen har bilvit bättre så ni kan komma på kursen! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards