Guldhund

Direktlänk till inlägg 12 april 2011

Bä bä vita lamm

Av Ingela Karlsson - 12 april 2011 22:00

Borde jag sjunga. För oj vad vita lamm vi får!


Cassandra fick tre små lamm i går kväll. Och hon själv är risig. Och hon stöter det lilla vita lite granna. Hon får vra med och även snutta men inte vara nära huvudet... Då puffar hon. Och det lilla via är så rart, jag kan sitta med henne i famnen och ar gosa med henne. Ett sådant litet liv som är så utelämnat till oss människor för att överleva utan mamman.

Förstår inte dem som låter fåren sköta allt själva och naturen ha sin gång. Som inte ser efter sina djur under lamning! Det borde vara en självklarhet. Usch jag lider med djuren.


        


I alla fall så är hon gullig, ja det är väl alla. Men nappbarnen blir något speciellt. Och eftersom detta är Cassandras sista lamm skulle jag hemskt gärna behålla henne. För hon har varit en underbar tacka. Hon är nu 7 år i år. En fin mamma med goda modersegenskaper. Att hon stötte i år tror jag är på grund av att hon haft lite kalkkänningar och inte varit pigg.


Vera lammat i natt med. 2 gullisar. Och sedan även Malou, även de Gullisar. Just det ja, Olivia fick ju trillingar med.



I kväll hade Sams klass filmkväll. Magnus han slärare hade fixat en film. De fick ta med sig godis och läsk. Och innan det hela så köpte vi pizza till dem. Så de hade en riktig festkväll!

Magnus är en fantastisk lärare. Han har ställt upp på denna klass så mycket. Han kom in i rätt tid för att rädda klassen. Han har varit ett oerhört stöd för Sam. Han har sett Sam som en individ och inte som en stökig grabb som andra gjort. Han har behandlat honom med respekt ,en krävt det åter. Han har verkligen lärt barnen så mycket fint.

Jag vet man inte ska se bakåt. Men jag kan ändå fundera på hur det hade varit om han kommit in ett år tidigare?



Vi föräldrar satt i personalrummet och pratade och skrattade. Och som sagt en del skratt blev det. Min syssling fick för sig han skulle prova massagestolen. Herregud vad vi hade roligt åt honom!


I natt ska är det lammvak igen. Det lär väl bli ett par lamningar igen.

 
 
adelia

adelia

14 april 2011 23:21

ja herregud vad lamm...Härligt!Men mkt jobb för er ett tag framöver...Härliga bilder på skoja då hon vallar;)Skönt att ha en bra lärare,sådana hittar man inte för ofta...
Kram

http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

Ingela Karlsson

15 april 2011 06:52

Ja mycket lamm och jobb men det är värt allt. Det är så roligt. Ja en kanonlärare, de växer inte på träd. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards