Guldhund

Direktlänk till inlägg 15 april 2011

Sorgen ligger över Djulpan

Av Ingela Karlsson - 15 april 2011 00:15

I dag har inte dagen börjat bra.

 I natt förlorade vi vår fina Lill Kicki. Vi hade vet ute till henne. Hon blev väldigt snabbt sjuk och illa sjuk. Men vet sprutade henne och sa att hon var tvungen att börja äta och stå upp på fredag ( i dag med andra ord)


Hon blev hastigt sämre i natt. Jag var i kontakt med vet. Som rådde mig till att vänta två timmar. Jag var tveksam redan då att det skulle gå.


        


Jag förberedda Andreas på att han skulle få ta bort henne om hon blev sämre tills nästa titt.

Nästa titt var hon borta. En fin tacka som var speciell. Förra året förlorade hon sitt lamm. Hon blev totalt galen av sorg, har aldrig sett en tacka reagera så.

Men en annan tacka lammade samma dag så hon fick adoptera ett lamm. Oj oj vilken glädje.

Hon var så tacksam för sitt lamm att hon vaktade på det nästan ända fram till avvänjningen.

Hon somnade in med sina två ofödda lamm. Sorgligt så det värker i mig.



Många tror att det bara är en tacka. Men för oss är det inte bara en tacka. varje tacka hos oss har sin egen historia. Sin bakgrund som jag varit med och sett sedan lammunge! De är oss väldigt kära.


I dag var det kurs på em. En bra kurs med fokus på detaljer i enskilda moment. Hade med några fårskinn att visa. de vi fick nu är så stooora och fina. Helst skulle jag vija behålla alla själv....


Kursen var bra. Var en del diskussioner om medlemsmötet som det var fem på förutom styrelsen... katastrof.

Själv kunde jag inte på grund av att vi hade barn i 40 graders feber och två sjuka tackor vi jobbade med och så lite lamningar på det, och Andreas skulle jobba natt med... Så jag har inte dåligt samvete. Det är inte så att jag prioriterar klubben före min son och våra får. Det en del glömmer är att fåren är vårt jobb...


Kvällen har varit lugn. I morgon jobb med djuren.





 
 
Yvonne & Ziggy

Yvonne & Ziggy

20 april 2011 07:36

GLAD PÅSK!
Jag hoppas ni kryat på er och att sorgen har lagt sig en del.
Kram från oss

http://ziggy.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards