Guldhund

Alla inlägg den 17 april 2011

Av Ingela Karlsson - 17 april 2011 06:45

Det är Nike riktigt bra på!

Vi var i dag och simmade med Adelia och Bianca! Och Adelia är alltid torr när hon simmar bara med Bianca,.... nu är hon alltid dyngsur... det är någon som har tagit det för sport att skvätta ned henne... nmed mååånga rystningar eller tocuhar...


Hundarna känns i fin form och Nike känns jättefin i kroppen. Törs knappt skriva det med tanke på hur dålig hon var för ngn månad sedan. Då jag inte trodde hon skulle klara sig så länge till. Men jag måste inse att hon får skov av eländet.

              


Nu simmar hon med streamern på igen, fortfarande med flytvästen men ändå starkt och hon är så mjuk och fin! Hon bara älskar att få bada och simma. När vi kommer in kastar hon sin mot den dörren med stort D.... Sedan är det järnet så man får stoppa henne för att göra det man ska innan plums... Kanske duscha av och sedan flytvästen.



Viska känns också fin. Men hon simmar helst med Adelia... Mig simmar hon förbi och så lämnar hon sin pip till henne.... Hrmf... Hon simmade i streamern med hela tiden. Detta löp så har hon inte blivit lika stel i sin höft som förra löpet. I min enfald tror jag det beror på att hon har simmat myhcket nu så hon är ganska stram i kroppen.



Skoj då.... Ja hon simmar mycket och så mycket som möjligt. Hon vill hoppa i till alla som simmar. Hon är stark som bara den i vattnet. Hon är riktigt fin i kroppen. Simmet har gjort grejer med hennes lilla kropp!


Vikten / simtid för dagen:

Nike 42 kg - 30 min

Viska 19,9 kg  - 40 min

Skoja 15,8 kg - många minuter


Annars har det varit jobb med djuren i dag med. Hälften har nu lammat skulle jag tro.





Ovido - Quiz & Flashcards