Guldhund

Alla inlägg den 18 april 2011

Av Ingela Karlsson - 18 april 2011 09:30

... fick jag höra i dag ett par gånger. Hahaha.


Jag har varit på vallkurs för Karin Söderberg. Har varit på clinic för henne innan och gillade det jag såg.


Hon och Peter är lika på många sätt, men i bland skiljer det sig och då gäller det att veta vilken linje jag vill gå på. Men jag försöker vara ödmjuk och lyssna också innan jag bestämmer mig. Jag är så ny så om man får argumentation för det eller det så kan man välja och prova lättare.


 


Peter vill inte använda några hjälpmedel, helst. Karin gör det. Karin gör det på ett trevligt sätt så det är inte något dåligt.

Men där jag jag nog valt Peters linje. Det känns bättre att arbeta med det jag har med mig alltid, dvs mig själv.

Men visst kan jag ta linan vid behov, jag är inte helt tvär. Jag måste nog bli motiverad om man ska få mig att använda hjälpmedel. Men ibland kan det säkert behövas.


Dagen med Karin har varit helt suverän. Skoja kändes kanonfin. Börjar få fna flanker, tragglar om med höger och vänster. Jobbade med kort höger och vänster. vi fick prova att dela, eller jag delar av det. Där jobbade hon sperfint och förstod direkt vilken flock jag ville hon skulle ta hand om.

Fick beröm för att jag arbetar tyst. Kul att höra då jag försöker med det.


2 pass var vi ute på fältet. Lite snikig ibland, och ibland så fint bara. Fina drivningar hade hon med, fina upptag.


Jag är helt suveränt nöjd med henne helt enkelt.


Karin och jag diskuterade utgångar. Hon hade en tanke och jag en annan. Då säger hon: Då kommer min hund vinna över din för jag har bättre utgångar....

Så då var jag ju genast tvungen att justera om dem... hihi


Vädret var kokvarmt! Hade en bäck att bada hundarna i, vilket var perfekt. God mat och tevliga människor.


Tack Jennie för fint ordnat.

Skapa flashcards