Guldhund

Direktlänk till inlägg 24 april 2011

Besöksförbud

Av Ingela Karlsson - 24 april 2011 11:45

I dag har Bianca åkt hem. Alltid lika trist varje gång! Jag gillar henne skarpt! Det är skönt nu när man kan ha henne lös i huset fritt med de andra. Hon bryr sig inte om katterna. Hon ger dem inte ens en blick i stort sett.


Annars har vi varit på gården. Sam och Linus har varit med nästan hela dagen och åkt på sina hjul. Oj vad roligt de haft, men vad trötta de är! Haha


        


Vi fick äta god mat hos syrran och Janne. Påskmat. Smakade jättebra. För är det något som blir lidande under denna period så är det maten. Jag ser till att Sam får mat med matlådor och snabblagad mat och så, Andreas äter ofta hos mamma till hennes stora lycka. Men jag gillar inte pasta och så har jag inte tiden att gå in till mamma för det går i ett med får och hemmet. And smiter in fast han inte har tiden vilket är bra att han gör! Borde jag också göra.

Önskar man kunde ha en kock denna period som lagade middag åt en! Vore perfekt! Haha tänk om inte om fanns! Men mamma är en klippa denna period. Hon bjuder alltid på kaffe och en smörgås.

Vi har fått mat hos Lorna och Conny med ibland det är guld värt!



Jag har fått mail om att man vill besöka våra djur. Vi har besöksförbud för tillfället i stallarna då tre tackor stött vid tre besök. De är så känsliga en del så under de intensiva lamningen kommer det inte vara öppet för besök. Och jag vill att ni frågar innan. Så ni inte bara står där.


Det är inte för att vara tjurskallig utan för våra djurs skull. För att de ska få knyta an till sina lamm i lugn och ro. Då räcker det med en grupp av människor de är vana vid att se. För det är en sorglig historia för lammen när mamman inte vill ha dem. De är också i behov av kärlek och omvårdnad. Vilket vi får ge dem då i stället. Vi bär omkring på dem när vi styr med annat, de ska kelas och gnuggas som mammor gör. Men vi kan inte vara deras mamma, men vi gör vad vi kan.



Lilla rut och Maggan har lammat med. Det är Wilmas flickor. Wilma finns tyvärr inte med oss längre. Hon fick avlivas då tänderna var nedslitna. Så dessa tackor betyder mycket för mig. Jag älskade verkligen Wilma, en helt knäpp tacka att fånga och hantera men vilken mamma. Jag tror det är den coolaste mamman vi haft! Men ack så tjurskallig. Jag var nog ensam om att gilla henne och jag tror nog jag räddat hennes liv många gånger.... Hihi


Lilla Babys lamm är sjukt. Vi provar nu med medicin och matar honom varje timma. Håll tummarna!!! Hon har bara ett lamm, så jag hoppas så innerligt att han ska klara sig!


Mycket får nu....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards