Guldhund

Alla inlägg den 26 april 2011

Av Ingela Karlsson - 26 april 2011 18:15

Fighter har piggat på sig ytterligare.


Sam är till skolan efter ett skönt lov.

Carro och jag skulle till stan. Titta efter köksmatta... Hon hämtade en säng och sedan började mattjakten. För er som känner mig väl, så kan ni förstå hur den här dagen blev.

Stan. Jag gillar inte att gå på stan, vara i stan eller något med stan!

Luktar avgaser, köer, stress och hysteri.


Vi har varit inne i säkert tio butiker! Men ingen mattjävel på ren svenska.


Den var ful, den hade för lite utbud, den hade öppet efter övenskommelse... Så där höll det på! Till slut åkte vi till Mattkap i Söderköping!


Där var den. Så nu är den beställd, kommer kanske på fredag. Bra service, trevlig kvinna. Bättre att handla i de mindr städerna.

Sedan förbi Jysk, Outlet, Willys.... Herregud...


Sedan hem. Till gården och lasta av det vi köpte på kvarn till djuren. Mineraler, salt och välling till bäbisarna.


Efter denna dag är jag helt väck! Trött i huvudet och i kroppen.


Jag är van att ha kurs en hel dag, det gör mig inet, har inte svårt att vara koncentrerad i massor med timmar. Men tre timmar på stan knäcker mig helt.


Bara att inse, jag är en lantloppa! Och jag trivs med det.


 


I kväll kom Sara med W lite kvickt, då det var lite kris i går på träningen.

Jag tror inte det är så svårt att lösa det. Vi hittade vart problemet låg, så det löser sig på ett par pass tror jag, borta helt om en vecka eller två. En kvick liten pigg dam! Det gillar jag!


Sedan har jag hunnit med att handla mat till vårt fadderbarn i Lettland med. Vi köper mat och sådant till familjen och så massa saker till Janis som han heter. Allt går genom INTUS!


Är ni intresserade av att hjälpa ett barn i behov av oss, titta in på deras hemsida!

Ovido - Quiz & Flashcards