Guldhund

Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

Mycket gräs...

Av Ingela Karlsson - 1 maj 2011 11:15

Det har vi! Vi har i det nya huset en stooor gräsmatta som Sam var så duktig och klippte i går. Han hann nästan hela tills det började spöregna! Tack Sam!


I dag hade jag tänkt klippa mammas gräs då det är långt, har inte tid men det har ingen annan heller så det är väl bara se till att göra det. Ser inte klokt ut annars. Men eftersom det regnat så blev det slaget ur hågen.


Djuren har fått sitt, bäbisarna har fått sina flaskor. Oj vad de är rara!!! Och tackorna är så tillgivna och ska kela och mysa med en. det är en sådan härlig tid detta. Intensiv men underbar.

Måste ringa och boka klippning för dem nu. Skulle klippa dem innan lamning men vi avstod i samråd med Claes med tanke på vädret och kylan som var. Och så får man inte klippa dem för nära lamning ur djurskydssynpunkt.


Törs jag visa den här bilden för matte?? Jag som ska simma med dem i kväll.... Hon kanske inte hjälper mig med Viska då....

Bianca när hon var hos oss en helg. Livet på landet på en fårgård. Åkte 4 hjuling med dem och hon blev törstig....


     


I dag kom även Anna ut med några av sina hundar. Vi vallade lite på tjejerna på Väldenäs. Tycker nog att Skjoja går bra. Men har svårt att hålla sin linje i hämtet. Lite olydig i dag tror jag nog. Men balanserar dem fint i både drivning och fösning tycker jag. Fick lite tips av Anna som vanligt på saker. Så vi ska jobba på!


Anna körde mamma Dimma och stora syster Qajsa! Man har ju en bit kvar om man säger så. En annan kan inte blåsa framåtsignal i pipan ens en gång! Haha


Bancan


Lorna var med och fotade lite och filmade lite. Ska se på det när jag får tid, så det kan ju ta sin tid...


I morgon kurs för Karin S igen!

 
 
adelia

adelia

6 maj 2011 22:53

Haha,jag såg det för sent...Men hon har överlevt iaf...och hon ser inte plågad ut på bilden precis;)Hon gillar nog det där lantlivet,,,det finns ju mat överallt!kram

http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

Ingela Karlsson

7 maj 2011 23:16

Ja hon uppskattar nog det nog. Men hon vill nog helst vra med matte i alla fall!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards