Guldhund

Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Ingela Karlsson - 2 maj 2011 23:15

I dag fyller syrran år! Inte en dag över 40!


Grattis kära syster!


   

I dag for jag och Maria mot Stavsjö fär en dags vallning med Karin S!


Ungefär samma som sist. En bra kurs. Men lite trist att man inte fick fråga! För det tog för mycket tid. Det är synd för det är ju ändå det man går kursen för, att få fråga hur man ska lösa vissa saker som man kanske har i det reella arbetet eller i träningen.I lydnaden så är ju dessa diskussioner som kommer upp kanon, man lär sig mycket på det med! Men jag har nog inte lärt mig vallvärlden ännu.


Annars var det suvärent. God mat, härliga människor, och en fin plats! Och en bra instruktör förstås.


Vi valde att jobba med vänster hämt då hon är på tok för snäv. Höger är bättre. Men sedan jobbade vi en del med delningar!

Och det gick över förväntan. Jag slarvade lite med hennes placering. Men det rättade jag till. Hon var fin på att håll den flocken jag valde.


I bland blev det singling av misstag.... Men vi provde även att hålla henne. Mycket bra!


Vi jobbade med att gå ur balansen eller vad det nu heter. Det har hon svårare för, Hon vill gärna balansera dem hela tiden. Men nu ska vi börja lite med det.


Jag tycker hon skötte sig bra. Hon är duktig, bra och hon flyttar de flesta djuren utan att behöva nyps numer. Hennes ögon backar de för... hihi...



Jag har sagt det förr: Hon är en helt underbar hund att arbeta med! Samarbetsvillig, lyhörd och galen i att valla!

När jag alla dessa vallhundar det gör mig lite ont att folk skaffar dem och de inte får göra det de är gjorda för, det ligger så instinktivt hos dem!

Det är som att skaffa en stövare och den inte får jaga! Men jag är lite enkelspårig där, det erkänner jag...


På kvällen blev det att fira syrran som fyllde. Hon och Janne fick en present i hop av oss. De fick en helg i Örebro när det är Fjorshäst SM! Janne fyller inte ännu...


Jag tror de blev glada över det!


Sedan är det ju detta med lamm och så förstås!


Andreas haft hundarna,.... Nike galen när jag kommer hem. MIn stjärna!


     

Skapa flashcards