Guldhund

Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Ingela Karlsson - 4 maj 2011 23:30

Det har det varit i dag. Det är det alltid onsdagar. I dag tog Carro djuren så jag kubde styra med annat på fm. TACK! Jag ligger verkligen efter med allt, precis allt. Urk..


Kurserna har gått bra. Trots skitväder i dag med.


Lilla Rakel var dyngsur, skakade men hon var glad och ville träna! Lilla Prinsessan!


Tycker jag ser att hundarna lärt sig träna i dåligt väder mer och mer. Kan man förändra mattarnas egna tankar om vädret lite, så har hunden direkt bättre förutsättning! Och de är duktiga mina tjejer!



Efter sista kursen som var slut 21:19, så var det dags att kolla djuren en gång till.


Alla skulle nappas. Under eftermiddagen när de fodrade så föddes det ett par lamm.... trillingar!!!!! Vilken tacka i mängden kommer jag inte i håg... Kanske 9:e trillingmamman? Vill fortfarande inte ha det...


        


I alla fall så lammade Lill Bettan i denna röra. Allt lugnt Andreas har in dem i en stor box.

När jag kommer i kväll så stöter hon.... 2 av 3 lamm. Har inte ord för det hela. Nu är hon av med lammen och de får komma i till henne var fjärde timma ett tag för att se om hon kan tänka sig att fatta det är hennes lamm alla 3!



Då tänker jag på vår lilla Maria som blev så lammsjuk att hon stal ett lamm och lammad fram två egna. Hon är en stolt trilling mamma med så fina lamm. Fast ett är ärligt stulet... Vilken mamma...

De kan vara lustiga de där djuren!

Ovido - Quiz & Flashcards