Guldhund

Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

Veterinären

Av Ingela Karlsson - 5 maj 2011 23:45

I dag började dagen med djuren. Nappade alla våra gullisar som behöver namnam... välling... Det är nu 10 som äter nam nam. Hihi

Alla fick vatten och fodrade dem med kraften med. Vilket liv...


Sedan hem lite snabbt och fixa hemma med tvätt och mat.

Sedan fick jag stuva in Nike, Viska, Skoja och Moltas i bilen. Hämta Laura hos mamma.


Laura och Moltas skulle till veterinären i Norsholm. Laura skulle på sin koll hos Annika.


Lauras ögon såg jättefina ut. De kommer inte bli bättr än så här. Och med tanke på hur hon såg ut har det blivit bättre än vad de trodde det kunde bli.


     


Moltas skötte sig bra. Han hade lite bekymmer om en stor fet rottis i väntrummet. Men rottisen var så snäll och rar mot lilla Moltas. Inga utfall eller något. Däremot en schäfer som hade slukat Moltas om han trätt fram nosen.


Sedan lite dötid innan simmet. Marie hade fått ett återbud så vi diskuterade lite ang Nike.


Det ni inte vet är att hon har varit så dålig att jag trode jag skulle få ta bort henne förra veckan. En svullnad i ryggen gjorde att signalerna inte fungerade till v bak. Jag var inte i fin form. Många tårar och sömnlös nätter. Jag kan inte föreställa mig att leva utan henne. Var tuffa dagar kan jag lova. Klarade inte ens att ngn frågade om henne, därför berättade jag inget första tiden för någon.



Ni som vetat om det, tack!!! Och tack för stöd, hjälp och stöttning. Ni vet vad hon betyder för mig! Allt.


Nu har hon repat sig, varit hos Krister, varit hos Marie. Vi ska göra lite justeringar här och där. Syrran åkte med henne till Krister. Jag var säker på ett annat besked att jag vågade inte åka, jag ville ha beskedet över telefon hur illa det var. Jag skulle inte ha klarat att prata om henne med Krister.


Han vet vad hon är för mig och behandlar henne därefter vilket känns bra. En del har inte kunskapen att förstå hur duktig han är på leder.

Tack syrran för att du åkte med min älskade Guldhund.


Jag har aldrig förr backat för att åka med dem till vet för koll och så. Men denna gång svek jag henne. Denna gång tog det stopp. Kan inte förklara en känslan.

Däremot den dagen, då åker jag själv.


Marie tittade på henne och hon fick simma 4+3+3 minuter. Hon blir trött fort av det lilla.

Och världen bästa Adelia ställde upp och simmade mina två när jag var på rehab med Nike. Det gäller att ligga i när vi har tiderna! Tack för att du ställer upp på mig!

Adelia var ute på annat uppdrag med.... **ler** Andreas är glad i alla fall...

Tack!


Marie kände igenom henne, men lade inte ngn el terarpi över ryggen då det kan finnas risk för farligheter. Hon fick i sina vader och lite massage.


De andra simmade med Adelia. Duschade Moltas med. Passade på när Adelia simmade och han ändå var med! Duktig kille!


Skulle märkt lamm med men orkar inte det. Det blir middag i stället.

Jag tror jag vet varför hon blev så satans dålig!

 
 
Sara & Lusse& Lusse

Sara & Lusse& Lusse

11 maj 2011 07:43

Ingen kan undgå att se att du och Nike har en väldigt speciell relation...usch de måste ha kännts hemskt :( vilken lättnad att du fick lite bättre nyheter än du befarade...Många styrke kramar till dej & guldhund!

http://sarabroms.blogspot.com

Ingela Karlsson

11 maj 2011 08:45

Tack Sara. Ja hon är speciell för mig. Ja nyheten var bättre men jag är orolig för hur det ska bli. Tack för dina ord. Kram

 
Sarah, Pippi & Wilda

Sarah, Pippi & Wilda

11 maj 2011 10:09

Håller alla tummar, tassar o tår för Nike!!!
Kram<3

http://flattar.wordpress.com

Ingela Karlsson

12 maj 2011 08:28

Tack det kommer hon att behöva. För det här går ju liksom inte att bota, utan det kan bara gå åt ett håll. Kram

 
adelia

adelia

12 maj 2011 22:37

Glad att jag kan hjälpa till ,och helst simmet vinner vi ju all tid på,;)

http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

Ingela Karlsson

12 maj 2011 22:51

Du är så otroligt vänlig! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards