Guldhund

Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Ingela Karlsson - 6 maj 2011 07:30

Varit hos djuren och fodrat, vattnat och nappat med mera...

Bettan som  stöter sina två lamm av tre är man inte glad på. Men vad hjälper det. Det är bara att bita i hop. Men hon är inte glad när man ska hålla henne så de ska kunna dia. Men där får hon bita i hop! De får flaska med men hon har så mycket mat att servera. Och  de små är ju så bedårande! Hur kan man inte gilla dem?


Sedan var det motionering av hundarna. Tog 4 hjulingen för att luzernerna ska få lite kondis med som bara går och lufsar under promenanderna. Egentligen är det viktigast för Witch som har sina lungor. Hon blir bättre om man rör på henne rejält, fast inte för fort. Utan att hon får springa långt men lugnt.


Så i dag blev det ett gäng km för alla utom Nike förstås. Mammas Laura var med förstås.

Mina fina flickor.


     


Sedan var det kurs i tre timmar. En bra kurs med en del programträning. Några ska tävla.

Adelia skulle vara hemmea kvart i 6. Men missade tiden då den gick en timma efter. När jag bröt kvart i 6 för att avsluta så undrade hon varför sluta så tidigt.

Ni skulle sett minen när hon insåg vad klockan var!!! Jag gissar på att bilen fick bekänna färg...


Efter kurs åkte jag upp till gården och så jobbade vi med djuren. Märkte lamm och verkade klövar. Tack för hjälpen ni som var med i kväll!!!

Sam var på disco så vi åkte hem lagom tills han km hem vid halv 10. Skoja var med och fick träna på att ligga still mednas vi jobbade med djuren. Hon har svårt för det, att ligga längre än 5 minuter.... Och jag vill hon ska ligga fast.



Kvällen avlutades med att jag läste mail. Fick ett mail med en liten historia i, en sann. Det var ett mail som fick mig att le känna en värme över en vänskap som kom till mig, då helt ovetandes om vilken vänskap det skulle bli, bara för att jag är som jag är. Den vänskapen är jag så glad för.


I  morgon är det jobba hela dagen med djuren. Klövar och märkning av lamm. genomgång av alla.

Skapa flashcards