Guldhund

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Ingela Karlsson - 8 maj 2011 09:45

Grattis till Viska och Evelin som i dag tog sin första pinne i agilityklass!!!


De har två i hoppklassen och nu en i agilityklass.

Om inte OM fanns hade Viska haft sin sista pinne i hopp klassen men hon rev ett retligt hinder. Annars sa alla det hade varit ett jättefint lopp.

Jag såg agility loppet. Och det var ett bra lopp. Eve skötte sig perfekt enligt Viska för Viska gjorde allt rätt! Ahh min Evelain säger Dulle... Maj och daj... internt...


Jag är i alla fall så stolt! Eve har väl valt bort agiltyn ett tag på grund av annat men jag hoppas innerligt hon tar tag i det nu och tränar rejält med Viska!

För jag vill så gärna Viska ska få göra det, för det är bra för hennes självförtroende. Och det behöver hon mycket av.

Förra året var jag inne på att be någon träna och tävla henne, men det blev inte av. Och jag vill ju att Eve ska köra henne egentligen.

Sedan har ju Maria A kört henne någon gång på kanalettan då Eve inte kunde och det har gått bra.

Men det är viktigt för mig att man tränar det med. Viska kräver träning i detta annars flippar hon lätt ur. De var i alla fall helt bara suveräna!


    


Sedan for jag till Linköping för att ha en halv dagskurs. Åkte helt fel och kom 20 min för sent... Yippie.... not...


Ett roligt gäng som jag hoppas är nöjda och kommer lite framåt i det vi arbetade med. De fick prova ett annorlunda sätt att arbeta. Jag blandar och ger beroende på typ av hund.

Man hinner aldrig så mycket som man vill, men vi hann igenom ett antal pass. Jag var väldigt nöjd med dem! Inställningen, glädjen att prova nya saker. Underbart!


Sedan for jag hem för att avsluta dagen med en privat träning. Vi nötte vittring och kom lite framåt med den grabben. Lite annat med.. Efter 2 timmar var det slut.



Då var det bara nappningen kvar, fodringen av lite djur och sedan hem!


I morgon, djuren, kurs*2, jobba med djuren och få ut dem på betet.

Skapa flashcards