Guldhund

Direktlänk till inlägg 14 maj 2011

JAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Av Ingela Karlsson - 14 maj 2011 20:15

I dag sov jag till halv 9. Blev sent i natt och en del vin intaget.

Upp och styra lite. Sedan bort till gården för Anna kom så vi skulle valla. Min förhoppning var att få ordning på vänster hämten.


Vi åkte ut till flickorna. Anna började med sina. Qajsa gick fint. I dag var hon lite lydigare än sist. Hon går som en prinsessa som Anna säger. Det som var extra roligt var att se lilla Lily! Oj vad hon har växt på sig! En brun tik som är en månad äldre än Skoj!


Skoja då! Ja vänster hämt var skit. Men på första passet fick vi bråka lite för att hon skulle ta att vi hade en åsikt. Vilket hon inte ville. Hon bara sprang.

Men det gav jättefin effekt! Hon gick så bra sedan. Som en klocka! Jättefina hämt, ibland lite överdrivna men det gick ganska lätt att lösa.


Vi gjorde ett par delningar med. Jag fick skäll för jag ger dubbla budskap. Verkligen viktigt att ge rätt budskap om vilken flock jag vill hon ska ta! Placera mig rätt. Men sedan gick det bra och hon gjorde det så fint.


Jag blir stum när hon gör allt sådär vackert rätt! Helt tagen. Fånigt.. ja jag vet.


Jag är supernöjd med henne! Hualigen vad fint hon gick. Och hon är så vacker att se på när hon vallar. Ser så söt ut. Och det är hon. Hon är mitt lilla troll.


Vi körde 3-4 pass tror jag. Syrran var ute och kollade och även Andreas. Anna fick visa med sina hur det ska se ut när Baby är klar. Fascinerande!


Sedan for Anna mot sitt jobb och jag till mamma. Fick mat där. Tack Mamsen!


Sedan kom C så vi gjorde klart de sista tackornas klövar och så Arnes med.

Sedan delade vi flocken i 2 grupper. En skulle ut med den stora flocken. Och en ska vara i en liten hage för att vi ska ha lite mer koll på nappbarnen.


        


Och så har vi 2 som lammade för 1,5 vecka sedan. Och det är lite tidigt att släppa ut dem tycker vi egentligen. Men nu är alla våra djur ute på bete! Så underbart för dem!


Skoja fick jobba där ett par timmar. Men det gillade hon. Men hon var lite olydig på liggen på fm , och det satt i nu med. Så det hade vi en allvarlig diskussion om. Att ligg betyder ligg NU, inte om 3 steg. Sedan kunde hon det. Tur hon är en mjukis.


Hästarna har fått tillsyn med. Diskat deras vattenbytta som var slemmig. Urk. Och kollat dem.



Sedan ner till Bellevue till planen. Panik tränade Skoja inför tävlingen! Gick ganska bra tycker jag med tanke på vår tid i hop på plan.

Gjorde en plats. Ett rull.


Hon var trött men hon var duktig och ansträngde sig!

Moltas fick köra lite med. Han älskar att träna! Tänk om tiden fanns!!!


Avslutade kvällen med att grilla! Andreas är en klippa på det!


Han är en klippa överhuvudtaget för mig!



 
 
Sarah, Pippi & Wilda

Sarah, Pippi & Wilda

15 maj 2011 21:31

Panikträning, pyttsan ;)
Kan tänka mig att vallningen är lite som retrieverjakten. Man jobbar med det som hunden verkligen är avlad för o när det funkar är allt bara så himla enkelt. Underbart!!!
Om du behöver massage akut någon annan gång är min syrran utbildad i duktig :)
Kram

http://flattar.wordpress.com

Ingela Karlsson

15 maj 2011 23:05

jo då det var panikträning. Fråga Lorna. Fast hon trodde jag skulle stå på plan halv 11 på kvällen. Nu blev hon bara halv 8....
Ja vallningen är som balsam för själen!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards