Guldhund

Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Ingela Karlsson - 16 maj 2011 09:00

I dag var det kursdags. Andreas jobbar eftermiddag så han nappade småbarnen. Men han är inte riktigt kry, så han åker säkert på något skit igen. Jag håller tummarna för att han inte blir sjuk nu!!


Kurserna gick bra. Lite detalj och lite helhet. Vädret busade med oss. Ena stunden sol, nästa regn.

Första gruppen hade tur de hade mest sol. Vara bara i slutet.


Andra gruppen hade det värre. Så vi började med fikat där. Sedan körde vi lite längre i stället.

Det blev prat och babbel.


     


Jag har en vän som har en sådan sorg. Jag kan inte finna orden för henne. Men jag finns brevid dig!


Sedan körde jag och Lorna igenom varandra. Jag ska tävla på lördag och med tanke på mina träningstillfällen med Viska så kändes det som jag behövde köra igenom henne rejält.


Helheten är jag väldigt nöjd med! Hon klarade alla svåra delar mycket bra. Sedan har vi en del brister är klart. Men jag är mycket nöjd med tanke på omständigheterna.



Hon är på och sprallig. Fin attityd till arbetet. Det är ibland hon tänker på belöning i stället för arbete, det märks med en gång. Gränsfall ljud och så framförallt farig.

Konskicken hon har är jag supernöjd med de. Visst första i dag var lite fel placerad men ien fara för tävling. Det är det att jag har en plast där hon ska vara på. Men full fart ut och tvärnit!


Fria följet kändes riktigt bra.

Dummen. Kändes fin. Lite snabbare sättanden gjorde hon!

Ink. Bra! Kan alltid önska bättrestopp men bra.

Rutan. Snyggt. Ngt nos.


Min Dulle dutti!


        


Dirr app.Varken hon eller jag såg den rätta men hon var lätt att omdirrigera. Bra.

Hopp apport. INTE BRA! Tjuvade! Sedan bra.

Vittringen. Bra!! Rätt pinne direkt. Vi har haft bekymmer! Liten lov på vägen in och lite sakta.

Fjärr. Något sakta skiften från stå till sitt, ett dk på ligg. Annars inte en mm! Tror jag.


Dulle ff 2010


Känns ganska bra inför helgen. Men vi har inte tränat mycket gruppmoment och det är där vi tappar mycket poäng! Hon gillar dem inte alls! Vet inte riktigt hur jag ska komma ifrån hennes känsla. Måste nog fundera allvarligt på det där.


Sedan körde jag igenom Lorna och Bonanza. Vilket såg superfint ut!!! Fin, pigg och alert! Fina moment. Hon har verkligen gått framåt!


Ett härligt gäng!



Sedan ut till djuren. Tre vall tackor var förrymda. Förr fick man ringa på hjälp. Nu var det bara att be Skoja passa dem i hagen som var kvar. Öppna och sedan be henne hämta dem! Så enkelt!


        


Sedan blev det ett vallpass. Vilken lycka.


Började med lite fösning. Fint. Sedan körde vi vänsterhämt. Första gången så gör hon det bara så fint!

Högerhämt med fint. Hon fick inte plocka upp dem varje gång men ibland. Jobbade en del med att gå ur balans. Gick liiite sämre i dag. Fina drivningar.


Sedan delade vi lite. Om jag gör rätt så gör hon det så fint. Det enda är att hon inte riktigt vill komma enda in till mig. Så det arbetar vi med. Vi tränade på att hon skulle hålla delad flock en bra stund. Det gjorde hon jättefint! Men hon klarar att passa dem bra.


Körde korta hö och vä. Tycker jag börjar se en tanke hos henne när jag säger det.


Hon är så fascinerande att se. Det är nog för att det är så nytt med denna sport. Men jag njuter verkligen.


Tänk att något så litet blev så jädra bra!



Ett mycket lyckat pass som jag kommer leva på! Fasiken vad kul det är!


Sedan till mamma och hämta hundarna, kolla tll hästarna.


Sedan hem och laga mat, vika tvätt och betala lite fakturor!


På söndag ska jag kolla på Moltas valpar!!! Då 6 veckor. Finns en fin hane kvar att tinga! På lördag ska jag kolla på bernervalpar! Och tävla 2 hundar.




Ovido - Quiz & Flashcards