Guldhund

Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

Maskrosor

Av Ingela Karlsson - 20 maj 2011 00:00

I dag har varit en helt underbar dag!


Kom hem i går och allt är upp packat. I dag så flyttade Skoja och jag djuren. Vad gjorde man utan henne! Hur klarade vi oss utan henne med 300 djur?


Hon gjorde ett hämt på cirka 180 meter. Skickade henne utan att veta vad som fanns. Hon kom med ett gäng får och lamm på cirka 15 djur. Bra jobbat tjejen!


Sedan skötte hon sig fint. En tacka flög på henne men det löser hon så bra. Sätter tackan på plats så sedan flyttade hon sig och attackerade henne inte mer! Numer är det så sällan hon tar till tänderna. Hon flyttar på det mesta verkar det som!


I alla fall är det inte ngr stora problem att flytta djuren med en BC! Tog 15-20 min att flytta hela skocken. Var bara att samla i hop dem och sedan byta hage!


Jag är så glad över henne!


Sedan var det kursdags!


En bra kurs med fokus på fjärren och fritt följ! Mycket bra!!!


Sedan körde Lorna igenom mig och Skoj. Tycker hon gick bra! Förutom Linförigheten...


Viska. Ja hon gick ganska bra. Mycket att finslipa på men en helhet jag är nöjd med, med tanke på den lilla träningen!


Nike fick vara med på kursen i dag! Första gången på länge. Hon fick till och med vara lös en stund!

Ska ta tag i detta snart. Ska nog ringa ett proffs i ämnet så jag får en uppfräschning av det jag skulle göra innan jag gör större saker.


Beskriv henne med ett ord:


 

På promenaden i dag så gick de i ett dike för att dricka. Helt ok för mig... tills jag kom fram och såg diket, i diket...


DY! Herregud säger jag bara! Skoja och Nike låg i skiten! Viska fick lite på tassarna. Duktig Dulle...


Spolade av dem i Bellevue... men det hjälpte inte! Så de har fått ett bad med lång schamponering i kväll.... Fy fagerlunda så de såg ut.



I morgon är det dags att för årsdebut med Viska! Ska bli spännande. Förutom att hon la sig på sitt i grupp i dag! Men det gör hon inte imorgon!

Skoja står för sitt LP och jag hoppas vi kan få till det! Men jag har fler tävlingar inbokade för henne!

Tack Lorna för hjälpen!


Efter tävlingen i morgon så kommer Anki och plockar upp mig. Då ska vi till Göteborg för att kolla på Ankis blivande valp! En valp som i morgon är 5 veckor.

Hoppas vi hittar ngn fin krabat!

Söndagen bär det av till Moltas fästmö för att kolla hur hans bebisar ser ut. De är i dag 6 veckor!


     


 
 
Ingen bild

Carina och Atena

23 maj 2011 10:38

Riktigt skitiga hundar men lyckliga. Nike är för härlig, helst när hon gick direkt och rullade sig i sanden och efter det i spånet efter att du spolat av henne. Hon såg ut att njuta för fullt när hon rullade sig. Haha.

Ingela Karlsson

24 maj 2011 00:00

Haha Jäkla hund. Ja jag har inte de renaste hundarna men de har det ganska kul!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards