Guldhund

Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

Dårar

Av Ingela Karlsson - 24 maj 2011 11:00

Det är ett samlingsnamn för våra hundar! Haha De får mig att skratta och le varje dag!


Det blir massor med valpbilder i dag med. Håll till godo och njut!


Fina Gabriella!!


        


I dag var det att fara bort för att kolla djuren och nappa de små. Oj så söta de är. Måste ta med kameran igen. Länge sedan nu och de växer som bara den!


Tog en promenad med hundarna. Nike fick vara med i koppel och en boll i munnen så hon inte är helt galen...

Hon är som sagt lite bättre i ryggen, men har en fördröjning det syns. Lite osynkat i rörelserna bak. Men hon bryr sig inte ett dugg! Hon är samma Nike, vild, galen, lekfull och med en syn på livet som jag avundas henne! Det finns inga sorger i hennes liv, hon bara älskar att leva, att få vakna på morgon, glad när matte vaknar, allt! Precis allt! Så härlig hon är.


Blir det Jerry, Gerry eller Mojje?


De andra, inklusive mammas Laura, var med. Vi gick över fälten i dag. Herregud säger jag vad de springer. I dag fick de dessutom leta lite boll. Det gillar de.


De sprang som dårar hela promenaden! Bara springer utan något vettigt. Jaktisarna springer och luktar, eller snarare lufsar. De andra springer helt planlöst bara för det är så kul att springa! haha Jag blir så sprallig själv när jag ser på dem.


Gabriella och Banditen


 


Pappa          


KISSNÖDIIIIG!   


Nike fick vara lös en stund med, fast under nära kontroll. Inga race men att få röra sig lite. Hon är ju inte kul att ha i vila. Nu heller....

Hon var galen när hon var 3 och skade sig första gången. Men det är inte mycket lättare den här gången. Hon är näst äldst men värst! Vildast och mest lekfull!


Gabriella



Väl hemma så var det att förbereda maten. Det blev grillat i kväll. Jättegott!



I morgon är det tvätta, lammen och mat på morgonen för att sedan jobba 11:30-21:30.


Familjekort!



 
 
adelia

adelia

26 maj 2011 13:42

vilken fin sida du fått..,riktigt snygg..Vilka härliga valp blider jag har inte hunnit att kommentera dem.Men så söta alla är...Ja alla era hundar är så fina och speciella på olika sätt,,Dulle har en plats i mitt jhjärta o det vet hon oxå;) Ang protesten i tranås så blev jag inte tillfrågad ,haha...han kanske var rädd för att få en höger;))kram

http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

Ingela Karlsson

26 maj 2011 13:46

Tack. Ja den blev superfin. Skulle behöva uppdatera den med... men tiden!!! Jag behöver fler timmar!
Ah Dulle med sina lunchlådor....
Du har nog en speciellt plats i hennes hjärta med.....
Han vågade nog inte fråga dig!!! Haha Det var kul!
Ja visst är de små söta!! Orangetiken är för rar!

 
Sarah, Pippi & Wilda

Sarah, Pippi & Wilda

26 maj 2011 13:52

Haha, man frågar nog inte en italienska en sån sak ;)
Kram

http://flattar.wordpress.com

Ingela Karlsson

26 maj 2011 13:56

Nej herregud! Dt gör man inte..... hihi

 
Ingen bild

Malin

26 maj 2011 15:48

Så söta dina "barnbarn" är!!!
Kram

Ingela Karlsson

26 maj 2011 16:47

Tack Malin. Stolt farmor!!!

 
Veronica

Veronica

26 maj 2011 21:43

Fina valpar, orange är min favvo färg, så jag tycker Gabriella var finast ;)))))))))

http://www.cockergrabbarna.se

Ingela Karlsson

26 maj 2011 23:14

Ja hon är bedårande!

 
Ingen bild

Carro R

27 maj 2011 23:54

Åhh så söta valpar =) Jag blir ju helt kär! Så fin hemsidan blivit också! Tvätta lamm...gör man det?
Kramis

Ingela Karlsson

30 maj 2011 08:29

Haha nje man tvättar dem inte. Det var ett kommatecken efter tvätta..... Hihi Kram

 
Spanaren

Spanaren

28 maj 2011 11:17

Jag njuter fullt ut och tack för det ;.)
Den andra valpen till höger på familjebilden vann då mitt hjärta mest *ler*. Så klart att alla är supersöta men den lilla raringen var det något speciellt med ;.) /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

28 maj 2011 11:19

Major var det väl och inte Mojje eller Gerry eller Jerry *gapskratt* /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Ingela Karlsson

30 maj 2011 08:29

Nej det var inte Major på den grabben.

 
Martina

Martina

30 maj 2011 14:23

Sikken fin hemsida du fixat!! Man kan ju ínte annat än att le när man ser de söta små valparna. När börjar nästa omgång på kursen? Kram

http://martinaback.blogg.se

Ingela Karlsson

30 maj 2011 23:59

Hej du! Jag har inte superkoll utan almanaca´kan....
Ja de är söta de små!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards