Guldhund

Alla inlägg den 30 maj 2011

Av Ingela Karlsson - 30 maj 2011 09:30

I dag fickjag stressa som en idiot för att hinna.

Hade saker jag var tvungen att ordna med på morgonen. Men jag var tvungen att nappa småbarnen så jag fick stryka det andra och åka till djuren.


Måndagar är stressiga på morgonen då det är mycket att göra på den korta tiden jag har innan kursen. Jaja så är det!


    


Nappade småbarnen. De fick även lite havre. Det gillar de. Oj vad de växer. Vilken skillnad det är i år när vi använt annat än den där jädra Pontus lammnäringen! De växer fint.


Sedan ner till plan. Ut med Skoja som fick ett pass på 7-8 min. Ett kort men bra pass.


Sedan var det kursdags! Kurserna gick jättebra. De fick jobba program och detalj. Jättekul!!



Efter det for jag till Gusum för privatträning. Gick jättebra. De har gjort ett fint arbete med sin hund!


Sedan hem och svida om i ett jehu för att vi skulle ta hem alla djuren. I runda slängar 200 djur. Vi släppte i hop vallgruppen med stora gruppen. Sedan fick Skoja arbeta. Hon jobbade bra i dag. Har ju en tendens at bli för tuff och lydig när det är på riktigt! Går upp lite i stress om det blir lite snabba kommandon.


      

Efter det, när de väl var hemma så skulle Carro och jag gå igenom hela gruppen. Kolla igenom dem, att alla är bra. Klövar och så. Alla fick vacker prick på sig när de var kontrollerade. Alla nummer skrivs upp så man verkligen får konkret på att alla är med. Ingen försvunnen i ngn dunge eller så.

Likaså alla lamm fick sig en genomgång. Alla de fick en röd prick på rumpen när de var godkända.




Mamma fixade lite kvällsmat så vi fick lite energi för att sedan fortsätta. Jag tror vi var klara cirka 22:00. Det blev en lång arbetsdag Började halv 9 i morse. 

Känner mg lagom trött och somnar nog ovaggat när jag nu lägger mig!


Ovido - Quiz & Flashcards