Guldhund

Direktlänk till inlägg 8 juni 2011

Vildsvin....

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2011 12:15

...s gryta! Det är vad jag gjorde på morgonen. Den ska intas i morgon. Skönt att redan ha det gjort. För i morgon ska vi måla igen och då är det skönt att inte behöva tänka på det!


Hann med en del hemma på fm. Satt med lite papper. Skönt! hatar det verkligen, har så svårt att disciplinera mig att sitta med det! URK! Man skulle ha möjlighet att lämna bort all sådan skit! Men det har vi inte så det är bara vackert att göra det!


Kurserna i dag! Gick fint. alla fick köra tio minuters pass med mig med valfria problem. Gick jättebra och jag tror vi löste upp en del knutar.


Hemma runt kvart i 10. Ganska trött i huvudet dessa långa dagar. Men det är så kul.

Jag tänker på Andreas som ibland bara kräks på sitt jobb, att behöva gå dit! Själv går man dit med ett leende på läpparna! Orättvist kan man tycka.



SM närmar sig med stormsteg. Nästa vecka ska jag inte ha så mycket kurser så jag hinner med lite egne träning. Har svårt att hitta de där passen och verkligen känna av henne.

För dagen är hon för på, ljdlig och har tappat mycket detaljer.

Rutan i måndags gick ju då åt helvete.... på ren svenska.... Fattar inte vad hunden fick för klägg i kolat!


Körde en ruta i dag som var fin och en vittring som var ok.     


Det värsta nu är att det är mycket ljud hon reagerar på. Jag ska sätta liiite press på henne att hon måste jobba på i fjärren även om det låter liiite. Men jag får vara så försiktig med henne. Skott går inte det vet jag, men för att en bildörr slås igen... eller ett flygplan 1000 mil bort.... där vill jag få henne arbeta vidare!


Men hon är min Dulle!!



Jaja man blir aldrig färdig!


Om drygt en vecka är det dags i alla fall och jag letar efter motivationen! Jag känner mig mer nervös och det är inte bra. så jag försöker jobba med det mentala! Jag brukar inte vara nervös 10 dagar innan tävling!


I morgon ska det lagas mat på morgonen, har inga matlådor i frysen.

 
 
Ingen bild

Carina och Atena

11 juni 2011 15:21

Det kommer gå jättebra för dig och lilla Dulle när det är dax! Tvivlar inte en sekund på det för ni är så duktiga. Och känner du att ni inte är riktigt klara så kör några minuter med Lorna kvällen innan, det funkar ju bra, haha.

Ingela Karlsson

11 juni 2011 20:26

Haha Du är kul du! Det där kommer jag att få äta upp. Jag som är så seriös med min träning!
Kram

 
Martina

Martina

14 juni 2011 16:10

VA fint de blivit på er sida, fin header! Lycka till nu inför SM. Vi håller tummar och tassar. Dulle är ju en klippa och allt ska inte vara lätt i livet. Att uppskatta de fina i livet är att veta hur tråkigheter upplevs, glöm inte de fröken. STOR KRAM

http://martinaback.blogg.se

Ingela Karlsson

14 juni 2011 19:51

Tack Martina. Jag ska försöka komma i håg det, du har så rätt!
Jag har upplevt båda, både på gott och ont.
Vi ska göra vårt allra bästa för en fin runda!

Kram till fina ni!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards