Guldhund

Alla inlägg den 10 juni 2011

Av Ingela Karlsson - 10 juni 2011 20:15

Oh vad vi är tacksamma för Sams farmor! Hon är en klippa.


Nu har vi ju en del att göra som de flesta vet. Och tiden räcker inte till för det som måste göras ens en gång och då kan man ju fundera över resterande...


Men då kommer snälla farmor ut. Vi frågade om hon kunde tänka sig att hjälpa oss att städa övervåningen i nya huset!

Och visst gör hon det! Så hon städar för fullt. Och hon är så oerhört noga så när hon städar vet man det är rent! Pedantiskt rent. Vilket är skönt vid en renovering, då det blir en del....


Man är så tacksam så att man kan inte förstå vad det betyder för oss med hjälpen. Den tar bort många kilon på hjärtat hos oss båda. Sparar massor med stress.

Många frågar ska ni inte flytta snart? Ja men hur ska vi hinna? Vi måste ju göra allt klart först, och det tar tid med jobb, gård och djur! Och vi har tyvärr inte råd att leja in all hjälp man skulle vilja. Så det blir klart när vi hinner.


Det är så mycket värt i alla fall!


Carro och jag har fortsatt målat! det närmar sig tills rollerhelveten gick sönder...

Tack Carro för hjälpen!!!


Borstat ur en fällande Nike med! Herregud vad smal hon är. Det syns när hon badar. När hon är torr ser hon tjock ut! Men all päls. Hon har alltid haft denna tjocka ull!

Så nu är hon lite mindre pälsad! Tack för furminator!!!


Hon är vass över ryggen. Hon äter nu 10-12 dl torrfoder och 4-6 kakor färskfoder....


Kursat med! I dag var några av dem flamsiga och en del seriösa... Hahah jag skojar bara! Jag tycker om er ändå! Jag är glad ni har roligt!!!


En kurs där det gått framåt!


Viska är skendräktig! Kul när det är SM om en vecka.... Vi håller tummarna att det inte bekommer henne!


Just det, det är nu en vecka kvar. Och när jag ser vad många andra SM deltagare tränar och tränar får jag ångest!!!!

Vi kommer göra det bästa vi kan i alla fall!


     


Skapa flashcards