Guldhund

Alla inlägg den 16 juni 2011

Av Ingela Karlsson - 16 juni 2011 22:00

Tille Evelina och Hollie som tog sitt LP 1 i dag med klassvinst!!!

Veronica och Nancy gjorde två bra rundor med. Bra tankar tjejer!! Gillart!!


Annars har dagen bestått av att flytta får, lura Andreas, hämtat present...


Jag flyttade en liten grupp en bit. Byte av hage! Skoja jobbade på bra och jag var själv. Lilla Lillan som vi tyvärr tror har dålig syn, blev kvar i hagen och jag kunde inte få tag i henne. Hon ser dåligt på längre håll. Vi har varit inne på att ta bort henne men hon klarar sig ännu bra. Men hur som haver fick vi inte ut henne och jag fick, eller jag, Skoja fick göra ett hämt på 150 meter synlig flock för att ta in de andra 18 fåren igen.

Hon, Lillan måste gå ut med flocken, annars törs hon inte gå över där staketet varit.


Sedan såg jag till att hon var i flocken när de passerade utgången. Och då gick det jättebra!

Skoja fick göra en lång fösning som gick sådär på cirka 150 meter.

Vi fick in dem i rätt hage! Duktig tjej!


Vallade lite med henne. Tränade utgångar. Hrmf...


Sedan badade hon i tunnan i Bellevue...... när hon reste på sig hade det drunknat en hackspett som hon legat PÅ! Nice,,,,


Skulle tränat men det hanns inte med då jag blev lite irriterad på annat. Så jag struntade i det. Träffade Lelle och babblade lite om morgondagen!

Sedan in till Söderköping för att hämta Andreas present! En badtunna! Det har han fått nu när han fyllde 40 år min karl! Haha gamla gubben!


Det var en historia för sig kan jag väl säga, det räcker med det...

Nu är den i alla fall på plats och jag tror han blev glad och överraskad! Och jag har en STOR bula i kolat...


Jag hade hjälp av Conny som skulle se till att han var kvar i Djulpan, vilket han då inte skulle vara helt plötsligt! Så det var lite samarbete här och där för att ha honon kvar i Bellevue, men sedan skulle han åka hem, folk kom för att lyfta av den, ringa och säga att det låg en huggorm vid bilen. Ta med en yxa. Han kom och blev grundlurad! Haha!Tack gott folk för hjälpen åt alla håll!


Sedan har jag tvättat de minuter jag varit hemma. Packat har jag gjort!


Så nu är det bara att bege sig mot Stockholm! Here we come! Snart...


Mellan 10-11 i morgon är det veterinärbesiktning! Men det ska gå bra!


No picture today!

Ovido - Quiz & Flashcards