Guldhund

Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

Veterinär

Av Ingela Karlsson - 17 juni 2011 22:15

Resan mot SM startade i dag!

vi åkte hemifrån runt 7. Var i stan 07:50... Stan på morgonen är INTE min grej. Andreas skjutsade in mig till stan. Jag skulle åka med Adelia på morgonen! De andra kommer senare då Lelle ska ha skolavslutning först.

Syrran, Lelle och Malin ska samåka!


Vad jag känner mig glad att ha detta gäng med mig! Ni är så värdefulla!


På vägen upp var vi tvungna att träna fjärr... utmed E4 på en poliskontrollplats... jag vet vad ni tänker nu... Adelia körde, inte jag! Det var inte hela sanningen men en del av den...


Vi kollade lite inne i Stockholm centrum INNAN vi for till Sörenstorp.....



Väl framme var det ingen kö så det var klart på studs! Hon gick igenom, mer än vad man kan säga om min som besiktigades i onsdags,,,,, Haha


Sedan till hotellet där vi satt oss och åt medhavd lunch med hundarna inne i lobbyn eller vad man säger. Vi fick rummet ett par timmar tidigare. De var otroligt vänliga och serviceinriktade! wett stort +!


Vi tog det lugnt och sedan åkte vi till polisen igen för att se provhunden kl 13:45.


Ett superkort fritt följ! Kanske 2 min? Förra året var det runt 5-6 minuter om jag inte minns fel! Vi som vill ha låååånga fria följ!


Sedan var vi kvar och gick omkring och shoppade lite. Ett halsband till Skoja och lite godis till dem hemma!


Sedan kom andra delen av vårt gäng! De hade stått i kö genom Södertälje. Men de hann till lottingen! Härligt att ha dem med!


kl 4 var det lottning och vi drog som nummer 16 som var vår kvalplats! Vi drog nummer 6. Hualigen vad tidigt. Men ju mer jag fick tänka på det ju bättre kändes det!

Sedan var det lite SM mingel som de kallade det. Men det regnade en del så! Vi tog lite bål och och så men åkte hem till hotellet ganska snart!


På rummet blev det lugna gatan. Vi hämtade lite thai mat och drack en cider. Sedan släckte vi vid halv 1 tiden tror jag!


Tack Syrran, Lelle, Adelia och Malin för att ni följer med och hejar! Underbara är ni!


Ett extra tack till syrran som alltid tror på mig, puffar på mig och som driver det här att följa med upp! Det betyder mycket! Och så har hon ju med sig Micki! Han är Viskas livvakt för guds skull! Ingen får antasta henne för då är han där och morrar... fråga Bianca...


I morgon börjar gruppmomenten kl 07. Vi går in 08:40. Nu kör vi!


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards