Guldhund

Direktlänk till inlägg 18 juni 2011

SM

Av Ingela Karlsson - 18 juni 2011 13:30

I dag har det varit en kanonrolig dag!


Började med att gå upp titidgt, inte så kul i och för sig,...

Gruppmomenten skulle göras 07:00 och vi hade nummer 6 så vi var med i första gruppen.

var där 06:40, insåg jag hade glömt nummerlappen.... Herregud, hur kan man glömma den på ett SM!!!!!

Syrran vände för att hämta den, jag ringde Adelia som var kar på hotellet och bad henne ta sig in i vårt rum och leta efter den.


De skulle inte släppa in adelia i vårt rum så de tillkallade chefen och efter noga övervakning fick hon hämta den med dem i haserna för att se att hon inte rånade oss. Haha! Bra med säkerhet!


Hann inte i alla fall. Fick prata med TL, som sa det var bara att gå in!


Sitt i grupp! Fick hon 9-10 på! Inte en tass! Lycka!!!! Hon hade rört lite mycket på huvudet! Men hon satt stilla!!!! Min finaste tjej!


Plats! 10-10!! Mera lycka. Hon låg stilla hela tiden. Och inte så oroligt!


Efter det var jag så glad! Hon avskyr gruppmomenten! Men denna gång gick det ju bra! Och det var så skönt.


Sedan var det en del väntan. 08;40 skulle vi in. Vi värmde upp. lite rutan, konskick, dirr.app, vittringar, fjärr.

Det som gått illa dagarna innan var fjärr och dirr. app! Så denna morgon!


Fick ta till bollen för att få henne tänka efter i fjärren. Ett bakslag där, på grund av att vi ökat farten lite i back skiftena.


Dirr app. bara mitten. Jaja det går som det går sa jag till Lelle.


Vittring. Fina varje gång!


Rutan. Kanon!


Precis innan jag skulle in körde vi ff. Vi såg i går att det var ett kort ff vilket inte är till vår fördel.


När jag står och ska in, då är det hon och jag i bubblan! Jag tar in TL ord men inget mer!

Jag är supernöjd med ff. Hon gick fint. Lite ljud och ett par hundar som vrålade i vid sidan gjorde hon släppte lite.

Dummen. Fint. Satte sig! Superglad för det!

Inkallningen! Jättefin!!!

Metallen. Jättefin!!!

Efter inkallningen så ville jag byta ring till den sista! Men de ropade flera gånger innan jag var med på att jag hade ett moment kvar! Haha!


Sedan började det....

Rutan. Fint konskick. Springer till vänster om rutan. Inser hon är fel och viker mot rutan samtidigt som jag är rädd hon ska vika av plan och ropar Viska!

Hon tittar på rutan men viker mot mig. Jag ropar stanna, rutan! Hon in sedan jättefint! Skit också det är ju hennes praktmoment!


Vittring. Ut. Går ut och lyfter rätt pinne, släpper, går ett varv tar upp rätt och kommer in. Där dömer den ena domaren bort oss med en nolla! Skitdomare som inte kan reglerna säger jag! Det visste jag inte då ska jag säga!


Fjärr! Superfin!!! Ngt långsamt, inte så farligt. Rör sig inte en mm. Har kollat på filmen.  Supernöjd! Där blev vi återigen bortdömda!


Här kommer poängen!

Sitt i grupp 9-10

Plats 10-10

Ff 9-9,5

Dumrutan 8-8,5

Inkallning 9-9

Rutan 7-6,5

Dirr app 9,5-8,5

Metall 9,5-9,5

Vittring 5,5-0

Fjärr 7-7,5


Slutresultat 256,75


Vi slutade på 28 plats denna dag!

Viska gjorde en kanonfin runda! Hon klarade ljuden nästan helt och hållet. Hon jobbade så fint och var med!

det enda hon kunde göra bättre var rutan! Vittringen säger jag inget om sådant kan hända ibland även på träningen. Fjärren gjorde hon på det allra bästa sätt hon kan den på! Så jag lägger inget på henne! Hon var helt fantastisk!


Men jag är otroligt besviken på domarna som dömde så ojämnt. Skandal på ett SM. Flera jag pratade med, både de tävlande och icke tävlande på olika nivåer tyckte det var ojämnt.

En tävlande sa till och med att det var bra att ha ett namn....


Jag retar mig på att man med kompensationsfjärr i 4 skiften kan ge 9! Andra som lyfte pinnen som Viska fick poäng från båda....


Det var så många fantastiska rundor. Så mycket duktiga förare med hundar! Alla kämpade fint och man fick med sig lite målbilder!


Kul är att Anders gått till final! Han och Oki såg riktigt fina ut! Vi ska hålla tummarna för dem i morgon!


Det var superkul att vara med. Men så tråkigt med ojämn bedömning! Fler än jag var drabbade kan jag säga.


Det tar ju udden lite av att vara med, det ska jag ju vara ärlig att säga. På ett SM ska det vara någotsånär jämnt, de ska kunna reglerna, för det finns inte vad jag vet en speciellt SM regelbok...


Överlag tyckte jag de dömde för snällt. Förra året var de superstränga, men ganska lika. I år sprutade det ut tior. Trots tygg och omtag här och där. Mycket beroende på saker. Sedan fanns det givetvis fina tior!







 
 
Sarah, Pippi & Wilda

Sarah, Pippi & Wilda

22 juni 2011 09:27

Ni fick ju superfina poäng annars. Tycker att det är riktigt trist när det blir så som bedömningen blev o jag såg det ju med egna ögon på söndagen. Många rejäla dk'n, kompensations fjärrar o belöningar mellan momenten var det som jag reagerade mest på... Det ska inte behöva vara så, inte på SM o inte på någon annan tävling heller!
Ni får satsa på nästa år o ni är väl redan kvalade ;) Bästa Viska o fröken <3
Kram

http://flattar.wordpress.com

Ingela Karlsson

23 juni 2011 14:04

Tack Sara, det värmer! Känns lite trist att det blev så men det är bara att ta nya tag! kram

 
adelia

adelia

25 juni 2011 09:23

Jag håller med sarah fina poäng iaf,men förstår dig hur olika domare kan döma så olika se så olika...Såg ju själv att det var verkligen synbart fel....Duktiga ekipage på sm men ni är bäst i våra ögon ,Viska har en sån glädje på plan och det finns ingen som slår er på fingrar o tassar,,,Sen var jag glad att få eskortera er till Sm:et..Att summera var det en kanon helg m trevligt sällskap och jag är glad att jag fick ta del av umgänget,ett skratt förlänger livet,men vad gör då en massa skratt,,,,?Blir det livstid då eller? Ja Mickey Boy var verkligen bodyguard,Bianca fick sig en utskällning ,haha...kram

http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

Ingela Karlsson

25 juni 2011 11:06

Haha Stackars Bianca Fick läa sig att en cocko bråkar man inte me när det gäller Viska!
Ja du vad skratt, vi blir ett par hundra år gamla!!
Tack för orden om min Viska. Ja hon är en glad sprallig flicka som skötte sig så bra!

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards