Guldhund

Alla inlägg den 24 juni 2011

Av Ingela Karlsson - 24 juni 2011 22:30

I dag är det midsommarafton!


en helg som vi inte firar så mycket. vanligen brukar vi äta middag hos syrran. Men inte detta år då hon jobbar.

Så vi tog det lugnt. Åt middag hos mamma vid 12. Var där ett par timmar. Hade plcokat lite blommor till henne. Det uppskattar hon då hon har svårt att göra det själv!



Sedan ut till fåren. Skoja fick valla. Lite olydig, lite osams, mycket bra saker!

Hon får valla en del bruksarbete nu så hon får tillbaka drivet hon tappat lite i och med löp och kanske lite för mycket krav på den lilla träningen vi gjort?


Så vi släpper lite på det ena och ser till att det kommer tillbaka!


Hon jobbade mestadels riktigt fint. När hon får hämta djur och bara ta dem till mig utan kommando så jobbar hon förbaskat fint! Hon flyttar på allt verkligen den där lilla!


Efter det så blev det en promenad med alla hundar. Husse var med. I foppatofflor.... Hihi Han ska jobba i natt igen. Lite uppletande fick de alla. Nike svåra och korta, och de andra svåra och långa. Missar de får alltid Nike leta efter det.


Det är så skönt att han får jobba lite helg igen. Det sparar så mycket på honom och han hinner göra allt han vill! Huset!



Det är så vi kan flytta in bara vattnet blir klart! Sedan ska det in matta och fixas det sista med toalett och så men vi vill in!!! Som det är nu kan jag bo i det medans vi gör det sista!

Och så vill jag bli av med huset. Usch, man har redan flyttat mentalt och då skiter man i det.... Mer än förut... Hihi


Har fått ett glädjande mail ang Molle. Han har tydligen berört den korta tiden han var ute i svängen i Lenas ägo! Och det är så roligt när de bjuder på de fina orden!!!


Samtidigt blir jag full i skratt!! Det man inte vet lider man inte av, eller vad är det man säger? Fina Molle Trögboll!



Sedan är han ju fin i mina ögon, men tydligen även i andras ögon! Det lilla glädjer mig!

              

Ovido - Quiz & Flashcards