Guldhund

Alla inlägg den 27 juni 2011

Av Ingela Karlsson - 27 juni 2011 19:15

I går på promenaden på em så sprang hundarna och sprallade i värmen. Luzzarna tar det lugnare för de ska ju nosa på allt!!!

De andra springer ju bara för att de älskar att springa! Hela tiden.


När vi kom hem skulle vi klippa klor. Witch gillar inte det men kommer snällt och lägger sig. Men denna gång var hon så timid! Inget motstånd eller drag i tassarna!


Då började jag ana ugglor i mossen och kolla henne. Hon var knallröd i munnen och hjärtat slog så sakta och dubbelslag ibland.

Jag blev skiträdd. Hon är ju våran bortskämda pedistalhund! Hon gapar när alla andra blir tysta, hon ligger på kudde mellan oss. Hon bara är våran Witch! Det är den lilla tiken som var två veckor som blev så sjuk, som jag bar i BH:n för att hon skulle vara varm och överleva vilket hon gjorde på håret. Det var där hon fick sina skador i lungorna med. Tyvärr.


Hon var inte så illa däran att jag behövde åka med henne. Men jag bestämde mig för att ha koll. Vi kan ju laborera lite med medicinen när hon får sämre dagar. Så hon fick extra medicin inatt.


Kollade henne i natt men ingen försämring. På morgonen var hon fortfarande röd men lite piggare. I går sov hon mycket som hon alltid gör men på ett annat sätt.

Så i dag har hon fått extra medicin och nu i kväll ser det riktigt bra ut så nu är väl hjärta och lungor i fas med varandra! Phu.... Men hon har inte fått gå promenad i dag! Är rädd att värmen ställer till det.


Själv har jag haft kurs i dag. Mycket roligt som alltid.


Efter kursen hade jag en privat träning. En ny tjej med en liten hane på tio månader! Många mil för att träna honom var inget problem för henne.

En väldigt rar atte med en bedårande hund! Blev väldigt förtjust i den! Det kommer gå bra för dem det tror jag.


Och inte nog med Witch i dag så har jag fått ett så ledsamt meddelande i dag.

En av mina valpar har fått somna in, endast dryga 8 år. Hans kropp sade i från. Han har fått artroser med tiden och en hemsk allergi tyvärr.

Matten är den bästa jag hade kunnat önska. Hon har gjort allt för honom. Och han har gjort allt för henne.

Han fanns där under hennes värsta år, han blev hennes räddare. Det är jag helt övetygad om.


I dag gav han upp. Nu orkade han inte kämpa längre mot skiten!

Du kommer vara saknad Lakritz Skyy Spirit, och alltid älskad.


Nu springer du med mamma Lakritz och Mormor, fri från allt. Hälsa dem med all kärlek.


R.I.P du finaste!





Ovido - Quiz & Flashcards