Guldhund

Alla inlägg den 28 juni 2011

Av Ingela Karlsson - 28 juni 2011 20:45

I dag var det papper på tapeten. Inte så kul!!! Men men...


Sedan var det Louice som skulle komma och valla hos mig då hon inte kunde på torsdag.



Hennes Tova hade en helt annan syn på fåren i dag, och en helt annan syn på matte. Hon insåg att mattes ord var värda något, att matte var den som bestämde hur det här skulle gå till! Så roligt att se! Bra jobbat Louice!



Skoja fick dela lite. Går bra. Hon är ganska duktig på att se vilken flock jag bjuder henne. Hon börjar balansera bättre i fösningen. För det har vi tappat bort i all träning med utgångar och flankeringar... mattes fel.


Fick göra korta hämt, nu håller hon fint avstånd ofta! Framgångar där känner jag!


Drivningen är hon jättefin på.



Men hon har en tendens att nu när hon ska hålla mer avstånd till djuren, kan hon få dåligt tryck på dem i stället, hanar gränsfall långt bakom dem. Så nu får hon jobba mycket med att ha dem på benen, trampa på. Det gör vi inte mycket i träningen utan mycket i bruksarbetet på stora flocken. Och där jobbar hon så fiiiint.


                


Under löp och nu efter löp är hon lite vekare, försiktigare, mer eftertänksam vid träning. Kan bli osäker om jag tragglar och så.

Så veckan som varit har hon bara fått jobba på stor flocken och verkligent agit för sig, arbetat självständigt. Och det har gett resultat!

Hon är en stjärna i mina ögon! Gud vad jag är glad för henne, och för att ha börjat med vallningen. Det är så jäkla roligt!!!



Efter ett par pass och kaffe och babbel for jag till planen för privat träning. Hade en timma.

Där löste vi nog ngr knutar kan jag tro. Hoppas det släpper nu!


Sedan var det kurs i tre timmar. En bra kurs med mycket viktiga diskussioner om tjuriga hundar t.e.x Lika kul som vanligt!



Massor med sol nu i två dagar. Älskart!

Skapa flashcards