Guldhund

Alla inlägg den 29 juni 2011

Av Ingela Karlsson - 29 juni 2011 00:30

Det är så skönt att Andreas jobbar helg. För nu hinner vi ses en del. Det uppskattar jag efter detta år.


Hoppas han får jobba helg ett tag till, hela året typ, eller så...


En lugn morgon. Laddade för jobb hela dagen.


        


Hade kurs 11:30-21. 3 underbara grupper som arbetade superbra i värmen.

Kan inte säga att hundarna blir så dinga i bollen. Jag tror mycket beror på deras förare som är positiva i värmen. Inget gnäll utan alla bara kör!

Sedan blir de ju lite lugnare, jag menar inte att de inte är påverkade alls. Men de får till fina träningar i värmen, tänker på ett bra sätt vad de ska träna och hur.


Bild från brännbollen!



Efter kursen blev det lite motionering med hundarna. Witch fick följa med.

Var ute med mat till Andreas på gärdet vid 22 tiden.. Middag kl 22:00....


Hundarna fick raca på gärdet, ett nyslaget gärde, med en hel del tistel i! Vi besprutar inte våra gärden mot ogrärs, därav en del tistel...


Ni får en gissning på veilken hund som inte var kul att ta hem?



Just det Zebas Conjac! Fy fagerlunda så han såg ut! Jag höll på att bryta i hop! Haha vem tänkte på detta? Har ju bara haft en pälsboll i 15 månader nu... så jag borde väl inte ha lärt mig???


Jag har inte gjort ett dugg åt han i kväll. Får ta tag i det i morgon. Kuligt värre... Har man inte att göra så skaffar man sig!



Skapa flashcards