Guldhund

Alla inlägg den 7 juli 2011

Av Ingela Karlsson - 7 juli 2011 14:30

I dag har det varit en vanlig dag med full fart!


Jag for in till Linköping, vilket var en jädra resa med stollar på vägen som inte kan hålla hastigheten. De är en trafik fara lika väl som de som kör för fort!


Hamnade i poliskontroll. Vilket inte var kul. Blåsa. Nyktert. Brurkar inte köra rattfull.


In till Max och lämna ett kyltäcke som en vän beställt. Sedan tillbaka till Gistad trakten där jag skulle få lite fika hos Veronica. Hon bor så underbart med sin familj! En riktig idyll må jag säga.


Mina tjejer var med in til hennes tre pojkar. Men det gick så fint så! Jag tror Sune blev glad att se dem. Tror han vill träna...

Sedan då har ju de en birma... lilla Alva. Hon är så bedårande söt. Är väldigt förtjust i birmorna.

Lilla Alva har fått tre små fina bebisar som nu var 10-11 veckor. Men hur jäkla rara var de då???? Kunde lätt smugglat hem dem. Kattungar är verkligen ett av de sötaste djurens väl kan erbjuda! Herregud så rara, jag blir helt till mig!


Tack Veronica för din gästfrihet! Alltid lika kul att hälsa på!


     


Sedan bar det av till Anna för att valla. Skoja fick  leta efter fåren i hagen och se där. hon förstod och sökte fint. Hittade dem och tog med sig halva skocken....


Sedan hjälpte vi varandra att ställa ut och köra kortare hämt, kanske 75-100 m. Ibland var Skoja lite för snäv och ibland superfin. Bra att träna med utställare, dvs en person mitt i fårflocken hon ska plocka upp.


Lilte fösning mot punkter körde vi, ngn delning. Jag var mycket nöjd med henne. Och jag tror Anna gillade det hon såg.



Hon körde med Qajsa och Lily. Lily ser så frän ut, en helt anorlunda stil har hon, lång sträckt i allt hon gör. Gick fint.

Qajsa gick bra med. Hon går som en klocka.

Mamma Dimma var sur för hon fick knappt titta på dem....


Sedan begav vi oss hemåt, eller mot Norrköping. Åkte till en god vän och lämnade av en kylväst där. Sedan köpa takfärg och sedan hemåt.


Ja denna dag den gick med!

Ovido - Quiz & Flashcards