Guldhund

Alla inlägg den 10 juli 2011

Av Ingela Karlsson - 10 juli 2011 00:30

Jag glömd skriva i går att jag körde ett kort pass med Skoj i hagen. Vi tränade korta kommandon.

Jag har trott hon inte fattat dem. Vilket hon kanske bör göra. Men jag har nog insett att hon kan dem men jag kräver det inte av henne och då blir det som det blir.


Hon gick i alla fall fint min prinsessa! Är verkligen nöjd med henne.

Och att hon går så bra trots hon är min första riktiga vallhund. Hon är verkligen en naturbegåvning hunden!


Körde ett kort pass med Viska med. Gick så där. Hon blir för på när jag tränar så uselt lite! Mycket ljud och stolligheter. Men hon är glad och lycklig och det är bra. Det är lättare att jobba med henne då i alla fall om man ska se ngt bra med det hela! Hon tål mycket träning och upprepningar. Hon älskar verkligen att få träna just lydnaden!


Skulle vilja ha någon som kör agility med henne med. Vet ni någon som är sugen på att köra så lånar jag gärna ut henne. Eve kör ibland men det är så lite så det finns plats för fler! Och hon älskar det med! Personen jag söker måste vara mjuk vid sidan av träningen men bestämd i tränigen. Då hon lätt gapar.


I dag kollade vi stora gruppen Skoj och jag. Sedan flyttade vi vall tjejerna. Skoja jobbde fint trots de är vresiga nu när de brunstar. Skoja är som en gudinnna med djuren idag!


     


Efter det så blev det korta lydnadspass med Viska. Gick lite bra.


Sedan vallträning med gruppen. Skoja jobbade superfint. Vi delade lite och mycke fösningar! Frivningen har hon ganska lätt för så det är jag inte oroad för. Men hon har tappat lite i i fösningen, balansen. Men nu har vi kört det en del så nu är det lite bättre i alla fall.


De andra tre hundarna var superduktiga. Nu börjar man se resultat av de föregående gångerna! Både förarna och hundarna skötte sig så fint så!



Dagen avslutades med en guldkant. Fick ett SMS från en av tjejerna som jag blev så glad för! Det värmer att få positiva meddelanden!!


I morgon är det kurs. Sista veckan innan 3 veckors ledigt. Förutom lite tävlingsträning den 25 juli och lite privata träningar.


Ovido - Quiz & Flashcards