Guldhund

Alla inlägg den 14 juli 2011

Av Ingela Karlsson - 14 juli 2011 22:00

I dag så har det varit packning med mera på agendan.

Dagarna rusar fram i full fart!


Vi skulle även fått färksfoder men det kom inte i dag... kommer i mrogon...


Jag for mot Linköping på em för att ka till ÖVK å öppet hus. En bra sak tycker jag! Peter Nilsson skulle komma dit i kväll. Han är även där i privat regi och har kurs!


Synd de inte tar dit honom för alla medlemmar. Vi vill också gå kurs. Även om vi inte har något namn att komma med eller kontakter med de som varit med länge.


I alla fall så är det väldigt bra hos BS. De har fina fält att vara på.


Peter är en favorit när det gäller vallning. Mjuk, tar en längre väg men den ska hålla och hunden ska själv välja att göra rätt utan piskor och allt möjligt Ibland tar han till det men helst inte. det passar mig perfekt! Se3dan är han en fena på att ta förarna. Han är inte nedlåtande som en del kan vara utan han är peppande! Förklarande och tydlig. cär noga med att man är rättvis mot hunden och fåren.


I dag fick vi se flera stadier på hundar. Från valp 5 mån till Skoja 18 mån.


Skoja fick även gå en IK1 bana. Tycker nog det gick ganska bra i spöregnet! Vi tappade dem i rundningen om mig men det var mitt fel. Jag skulle ifrågasätta Peter..... och då la jag Skoj och då drog fåren.... Dumt av mig.... Men jag ville veta varför han sa så!


Jag är i alla fall nöjd med henne!!! Min stjärna.


 Men nu har jag ju i alla fall provat en bana, som jag aldrig sett förut...


Jag ser det som en träning och en erfarenhet. Jag vill känna på hur det fungerar så jag vet vad vi ska träna mer på om vi ska fortsätta tävla. Vilket vi ska. Säger jag nu i alla fall...


Hem.

Nöjd med dagen!


I morgon är det färksfoder. Andreas jobbar sista helgen innan semester. Sedan jobbar han nog vanligt skift igen!


Ha det gott alla därute! Både ni som förtjänar det och ni andra!

Skapa flashcards