Guldhund

Alla inlägg den 17 juli 2011

Av Ingela Karlsson - 17 juli 2011 16:15

Ja det vet vi inte men vi kanske gjorde det i natt.

Syrran ringde runt 1-halv 2 i natt. De hade gått ut på radion. (hon satt i bilen genom jobbet) att det sprang en häst lös på E22 vid Mossebo!


Jag ringde en vän där och även en jaktprovsdomare som bor där och jag vet de båda har häst.


Ingela fick jag upp efter mååånga signaler och ringningar på flera telefoner hihi. Så hon skulle kolla så deras var kvar i hagen.


Under tiden sökte jag nästa ägare. Och det tog tid men till slut fick jag tag i henne och hon lät lite rädd och for ut.


Jag bad dem båda höra av sig om hästen.


Efter en kort stund messade Ingela om att det inte var någon av deras! Skönt...


Och efter en ytterligare lååång stund messade den andra och sa det var deras!!!


Hon tackade för hjälpen. Klart man hjälper till! Både människor och djur kunde skadats allvarligt eller till och med dött. Det är väl en skyldighet man har? Eller?


Skönt det gick bra. Och tur syrran har huvudet på skaft. För utan henne där vet man inte hur det kunnat sluta!!


Packat hela dagen med avbrott för hundarnas rejäla promenad. Skoja fick ett pass med flickorna. Ser bra ut! Lydig, tog kommandona och klarar kort vänster bra nu, eller skapligt. Kor höger är så där.... träna träna..


Kvällen avslutades med att packa?! har ni hört det förut? Haha


 

Ovido - Quiz & Flashcards