Guldhund

Alla inlägg den 18 juli 2011

Av Ingela Karlsson - 18 juli 2011 21:00

med stora bokstäver kan jag lova er!


I dag har jag blvit galen på kommunen. Bemötandet är katastrofalt! Nonchalans i stort mått!


Vi har diskuterat i flera omgångar i dag om det är rimligt för en 13 åring med dessa tider!

Fyra dagar i veckan ska han sluta 15:40 eller 15:45, en dag 14:40 eller 14:45. Bussen går strax innan. Skolan kommer inte släppa dem fem dagar i veckan, tidigare för det. Om de släpper dem innan är han hemma kvart i 5. Om inte kvart i 6. Vilket som så tycker jag det är på tok för långa dagar med antingen 10,5 eller 11,5 timmar! Sedan ska de plugga, motionera och ha ett liv!


Frågade om de inte kan samarbeta med Östgöta trafiken. Men nej det hade de försökt i så många år och det gick inte förstår ni!

Men hur vore det om den där förbannade skolan kunde planeras efter bussarna då? Men nej då, det innebär ju att de måste lägga ned tid på de barnen som inte bor i Valdemarsvik, och det vet vi ju vad kommunen gillar, att bry sig om de andra orterna! Det vill säga 0 %.


Tex om barnen börjde tio minuter senare skulle barnen kunna åka med en buss som går runt 07:50! Alltså 40 min senare! Då skulle de komma precis i tid! Men nej det går inte för då stämmer inte skolbussarna i landsbygden, om man då ser till låg och mellan kontra hög stadiet! Pengar styr återigen....


Och kommunen har inte pengar till att ha bussar som täcker! Men jag kan tycka att om låg och mellanstadiet börjar 08:10 i stället för 08:30, då kunde de alla ungarna i samma tur! Och spara pengar!


Men det kan de väl inte räkna ut de där sabla idioterna som är där nere! För de kan väl inte tänka mer än på sin ort!


Ursäkta ordvalet men jag kan lova er att jag är inte glad! Så det är med milda ord jag skriver detta.


Jag frågade om hon tyckte det var rimligt i dag med dessa dagar. Då svarade hon lite nonchalant: Det är så det är bara! Jag kontrade med: Så vi föräldrar ska bara acceptera detta. Hon säger: Ja det är så samhället ser ut!


Jag skulle kunnat st..pa henne!


Orden jag sa till henne skriver jag inte här.


När vi diskuterade pengar, råd eller inte. Så säger jag att det är ju lustigt det finns pengar till ngt nytt skit som ska byggas där nere på ngt berg eller vad det är, men det finns inte pengar till våra landsbygdsbarn.

Jag förstår det låter konstigt säger hon. Konstigt säger jag, det är ju för fasiken sjukt.

Svaret blev att det är inte från samma kassa!


Men lägg då för fasiken mer pengar i landsbygdsbarnskassan och mindre till tätorten Valdemarsvik.


Samtalet var hett och jag sa jag skulle kolla upp andra skolalternativ! Då svarar hon att jag ju alltid kolla så får vi se hur vi ställer oss till det.... Kä...ng.


Det sista jag sa till henne är att jag kommer aldrig och då menar jag aldrig acceptera detta!


Sagt och gjort jag sökte rektorn i Söderköping. Svar om hur det kommer bli kommer i morgon!


Men en sak i det hela som skrämmer mig. Det är att de barnen som inte har en vansinnig mamma och slåss för deras skoltider, får acceptera det bara rakt av. Jag lider med dessa barn. De har monsterpass, värre än vad många av oss vuxna har som arbetsdagar! 


Så Valdemarsviks kommun är en skitkommun med stora mått mätt. Det har de än en gång bevisat. Flytta era barn kan jag bara säga!


Sista gången på Kanalettan! Gick bra. Lite starter i år men vad gör det? Jag vet ju varför. Mina tjejer har ju gjort att det varit så många starter förra året och innan. Men nu har de kommit vidare upp i högre klasser. 

Så jag är nöjd, mer än nöjd med det.


Tack alla ni som hjälpt till igen, utan er hade det inte gått att genomföra!

Av Ingela Karlsson - 18 juli 2011 16:30

Glömde skriva i går om Ernst och Ernst!


Det är två goda vänner, och vänner sedan länge till mig. Vi träffades genom hundarna förstås!


Det är dessa två som skruvar våra möbler vi köpt. Den ena inte så tålmodig och den andra vääääldigt tålmodig. De är väldigt duktiga tillsammans och kompletterar varandra i skruvandet.... hihi


Dessa Ernst och Ernst ska fixa i ordning vår gäststuga vi har. Det ska bli kul. Vi hoppas det blir av under hösten. Beror på hur det går för oss!


I dag har det packats och packats mest.


Carro och Tommy har hjälpt oss att köra saker i dag. Försvunnit en hel del. Det minskar på det hela!


Jag ska till Linköping med Kennelmamma och valla. Vi ska vara så vi kan träna bana. Kanske kan vara bra med tanke på helgen.... Skoja ska ju debutera i IK 1! Spännande!!!

Om jag hinner och inte solen är svår ska jag in på IKEA och kolla efter våra köksluckor och lite annat till huset. Hyllor och sådant bråte!


 


Ovido - Quiz & Flashcards