Guldhund

Alla inlägg den 19 juli 2011

Av Ingela Karlsson - 19 juli 2011 17:15

I dag for jag till Linköping skaplit. Skulle valla kl 1 med Kennelmamma. Var i Linköping 12:20. Hann in en sväng på IKEA och plockade på mig ett par få saker. Rvar inte kul.... Lite till köket inhandlades och for sedan genom kassan för att bege mig till fåren.


Anna var på plats och jag var där 3 min innan utsatt tid! Dutti Ingela!


Vi körde bana med Skoj först. Det gick bra. Men vi tappade fåren när jag står och tänker vad sa hon? (Anna) Jaja Dimma eller om det var Qajsa hämtade dem och så körde vi om. Det gick bra. Vi får lite problem över crossen då Skoj vill ta dem till mig så det ska jag träna en del på. Hämten var superfina!

Delningen gick bra, det är jag som måste träna mer på det. Fållan gick väldigt bra med. Hon är duktig min lilla tjej. Hon har styrka att flytta får tror jag.

Däremot skötte jag mig inte sådär super.... Fick lite skäll..... Haha Skoj gör allt som jag säger men ack så fel man kan säga....


Qajsa gick fint som vanligt, lite het. Så hon fick ett vallav sin matte... Sedan gick det ännu bättre.


Lilla Lily var ute med och körde ett varv. Hon ser för härlig ut. En brun tik med långa ben, storgalopperande! Gillar henne!


Sedan lite babbel medans det spöregnade uunder tak. Sedan for Anna till jobbet och jag till IKEA i spöregnet. Var inne och köpte ett par hyllor och lite annat skit.

Glöm luckorna..... Grrrr


Sedan hem. Där det hade jobbats i carporten rejält! TACK!


   

Ovido - Quiz & Flashcards