Guldhund

Alla inlägg den 20 juli 2011

Av Ingela Karlsson - 20 juli 2011 21:15

Nu har det hänt igen. Att vargen gått in och slaktat massor med får, lustmord..... Ok om de tar ett får för maten men att döda 6-8 får? slita upp buken på dem? En del halvdöda en del heldöda? Ska det vara så i vårt samhälle? Att vargen är viktigare än våra tamdjur?

Det där skitsnacket om att vargen var här före oss köper jag inte. Samhället fungerar inte så i dag!


Stackars djur, vilken smärta och pmgest de ska ha haft när vargen kom in i hagen. Smärtan över att ligga halvdöd efter attentatet och invänta sin husbondes dödshjälp.


De som vill ha vargen fri i Sverige utan jakt, de kallar jag inte djurvänner. För hur kan man vilja låta så många djur dödas för nöjes skull, inte ens för matens! Det är inte djurvänligt!

Alla de som vill ha vargen fri borde få känna på känslan, sätta sig in i den kroppen som ligger halv död, äten på medans de levde, och även känna av ägaren till fårens smärta och vanmakt att hitta dem döda och halvdöda!


Om det hände mina djur skulle ni få vara i min kropp och själ ett par dagar och se hur den känslan är. Sedan kan ni ju fortsätta säga att vargen ska härja fritt!


Fattar inte folk att rovdjuren måste styras upp? Hur ska det annars se ut i skogarna? Om vi inte jagar räven försvinner rådjuren och det är ok eller? Om vi inte jagar björnen försvinner älgarna och annat och de tär ok eller? För där läser jag inget om galna folk som vill ha det fritt. En björn som kommer in i våra trädgårdar måste väl vara fint? Eller är det skillnad på varg och andra rovdjur?


Jag hoppas innerligt vi får mer jakt på varg, mer avskjutning, längre jakttid!


Kommer den in i vår flock och jag får möjlighet kan jag lova alla er vargälskare där ute: Jag dödar den med mina bara händer!


Jag tycker om allt vilt, men det ska vara vilt, fungera som ett vilt, agera som ett vilt, vara där vilt ska vara.

Då är en vargstam okej. Men itne som det ser ut i dag!


Måtte någon se detta as och skjuta den. Elda upp den eller stoppa den i syra så det inte kan spåras. Att någon skyddar våra djur när vårt land inte vill det!


Visst är jag elak? Ja men jag menar varje ord.


Ska vi ha en så stor vargstam, måste vi se till att den fungerar som en varg ska göra.

Skapa flashcards