Guldhund

Alla inlägg den 22 juli 2011

Av Ingela Karlsson - 22 juli 2011 23:15

Nu har vi då äntligen flyttat det mesta.

Vi har haft mycket hjälp av Carro, Tommy och Anki.

Det har burits, konkats, packats och stönats!


Men nu är detmepå plats.


Bra det inte blir helt stilla.


Natten till i dag var inte rolig. Viska har varit skräckslagen. Dt har åskat rejält. Hela vår säng har vibrerat. Jag vågade knappt sova själv, eller vågade. Det var gränsfall otäckt tyckte jag. Och Viska var så förtvivlad så det var svårt att koppla av.

Stackars Viska. Jag lider med henne så!

Halv 5-5 lugnade hon sig lite!


Vi ar varit en del i huset och lite i Falkman.


Hundarna har mest varit i Falkman med mig. Men oj så oroliga de är med alla saker överallt. Viska och Luzzan lider av det.

Nike och Skoja bryr sig inte de är där jag är då är livet gott för dem.. Mattegrisar!


En tanke. Om man inte vill göra ngt med sin schäfer, klagar på alla heta schäfrar med mycket motor, alla andra är stressade men inte personens.... som ser lite illa...

Varför skaffar man sig en arbetshund? Varför inte en sådan där räkmodell som inte håller för arbete utan passar som en soffhund? Usch jag lider verkligen med alla hundar som blir försvarade av hussar och mattar, med att skaffa arbetshund och sedan inget göra...

Precis som det bli legitimt då-----

Usch det finns så många som far illa, inte blir slagna men på andra sätt.


En brukshund ska arbeta och inte ligga på soffan tycker jag. Man behöver inte arbeta jämt. Men den borde som alla andra ha rätt till rejäl motion m-m. Den ska inte hitta på egna saker att göra... för det gör den kanske för att den inte får utlopp? Okunskap är nog kanske ordet.


En brukshund i lite arbete!

 Och inte vilken sdom helst utan Bianca, med stooort B!

 




Ovido - Quiz & Flashcards