Guldhund

Alla inlägg den 23 juli 2011

Av Ingela Karlsson - 23 juli 2011 19:45

I dag har Skoja och jag debuterat i vallningsvärden!


Vi var medlurade av Kennelmamma på en IK 1 tävling. PÅ träning känns det ganska okej... Med skapligt lugna får.


Men denna gng skulle vi till Örebro trakten. Och Anna varnade för lite springiga får. Och ja det var de verkligen!


Jag kan bara enkelt säga som så det var en erfarenhet och herregud säger jag bara!.


Fåren sprang som galningar. Om man inte hade en lugn och rutinerad hund. Vilket inte jag hade....

De var styriga att ställa ut så de var stressade redan där. Vilket inte var bra för oss heller.... De blev ibland bitna i utställningen..ntbra. Flera flockar fick de slöppa och ta in nya då de var helt vilda.


Inget att skylla på, utan man bara inser att vi är gansla beroende av lugnare djur där vi är just ni hennes utbildning!


Skoja skötte sig perfekt. Hon tog mina kommandon. Men jag tappade huvudet helt.


Jag fick dessutom en ny flock och fick då göra omstart. Vilket inte var bra för mig...

Jag glömde bort att jag hade flera kommanon inlärt.... fick för mig jag bara hade långa kommandon... Stackars Skoja! Men hon kämpade och var lydig. Men var alldels för på och för nära djuren vilket absolut inte gick med dessa. De hade tre ställen till hade dragning till.


Det var för svårt för oss! Eller för mig.... Skyller inte på något annat än mitt kola!


Jaja. Det är bara att träna mer, komma igen och anmäla mer! Det var i alla fall skoj men ack så ovanligt.


Nu ska vi kolla efter VP och sedan ska här tävlas!


Anna vann med storsyrran Qajsa på 89 p. Hon gick verkligen superfint. Var på men superlydig och så fint hon går!

Hon går i sin mors fotspår. En förbild för oss!


Natten till i dag var inte kul för Viska. Första natten i huset och det åskade som bara den. Hela sängen skakade. Stackars Viska!!! De andra sov som stockar.


Skönt lilla Skoja inte är berörd. Ännu i alla fall. Allt kan hända!


Min seriösa vallhund....


   


Ovido - Quiz & Flashcards