Guldhund

Alla inlägg den 27 juli 2011

Av Ingela Karlsson - 27 juli 2011 18:30

Humör har jag haft! Var sur som bara den av en anledning jag inte drar här. Känner mig orättvist behandlad! Skitförbannad.


Men dagen blev bättre som tur var.

For in till Jysk i ilskan för att fixa lite med det som blev galet av det vi köpte. En snabb vända in till Willys. Inte min dröm att handla direkt!


Sedan hem. Hade en privat träning som var jättekul. Hon åker många mil för att komma och det känns så roligt! En fin människa med en duktig hund. Jag hoppas och tror vi löste upp några knutar nu!


Efter det skulle vi valla. Katta har opererat ryggen så hon var väldigt försiktig. Louice och Tova gick efter djuren och det gick super tills de skulle ut på gärdet. Då insåg de sin chans att sticka! Uppför berget... med Louice, Tova och Bibban efter sig i värmen....


Blev uppringd och de visste inte riktigt var de var eller de visste det nog men var lite snurriga! haha.


Åkte till dem med Skoj och oj så samarbetsvilliga de blir med en gång. Får skrällen!


En tacka var väldigt flåsig i värmen, lite väl. Så vi bestämde oss för att bara köra dem i fålla. Det var för varmt för att låta dem gå för 4 hundar.


Ett mycket bra beslut säger jag i efterhand. Vi hade djuren med en hink vatten i fållan och så arbetade vi utanför med alla hundar.

Ett jättebra pass med alla hundarna! Vi körde mycket släpp, visa respekt mot djuren. Hitta balans och ligg träning!

Flera sådana pass!


I slutet då klockan var typ 8 på kvällen var det svalt och fåren helt lugna så alla hundar fick köra två korta fösningar var. De andra fick arbeta med att lära hunden hålla balans, eller lära men hjälpa dem. De har det ju i sig mer eller mindre.

Ett riktigt fint pass.


Bristen på Skoja just nu är att det går lite fort igen. Vi har tappat det där lugna i fösningar och drivningar. Så det ska vi ta tag i nu!


Och jag är så värdelös på pipan by the way...


 

Ovido - Quiz & Flashcards